همانطور که میدانید ترکیه کشوریست که با دریاچه های زیبایش معروف است.

و یکی از مکان های گردشگری شهر بورسا در ترکیه که باعث رونق گردشگری و پیشرفت اقتصادی این شهر شده است دریاچه سالدا میباشد.این دریاچه که به بهشت پنهان ترکیه معروف است اخیرا با تبلیغ های بینظیر شهرداری آن منطقه به معروفیت خیلی خوبی رسیده است.

در ادامه افرادی که قصدسفر ودور شدن از زندگی شهری وهیاهوی شهر را دارند،باید روستای گلیازی در بورسا را بشناسند.

بله گلیازی قطعه ای از بهشت روی زمین که افراد خیلی کمی از وجود آن خبر دارند.روستایی که در حین زیبایی ساده زیستی مردمانش بسیار جذاب است.

دریاچه سالدا یشیلوا بوردور

دریاچه سالدا که یکی از زیباترین دریاچه های ترکیه است، و از مکان هایی است که عظمت گردشگری ترکیه را به بهترین شکل نشان می دهد.

1 11

می توان گفت سالدا اخیراً بسیار معروف شده است، وجذابیت آن روزبه روز در حال افزایش است. واینکار بخاطر فعالیت های تبلیغاتی توسط شهرداری یشیلوا بوردور و همچنین رضایت از خدمات رایگان ارائه شده به  بازدیدکنندگان  از دریاچه سالدا است.درنتیجه همه سالدا را به دیگران توصیه می کنند.و این کار محبوبیت دریاچه را افزایش می دهد.

روستای گلیازی بورسا

روستای گولیازی یک دهکده ماهیگیری کوچک است ودر سواحل دریاچه اولوابات در منطقه نیلوفر بورسا قرار دارد.

2 9

بااینکه زیبایی بیش از حد این مکان آدمی را وادار به سخن می کند، اما بسیاری از مردم از وجود آن بی خبرند. حتی بخش های خاصی از خود بورسا هم نمی دانند که این مکان در بورسا وجود دارد. وما می خواهیم با تبادل نظر بانویسندگان خود در بورسا شما را از نزدیک با این روستا آشنا کنیم.

مردم محلی عاشق ماهیگیری از هفت سال تا هفتادساله هایشان، در آخر هفته ها هستند.همانطور که در ابتدا گفتیم، این یک دهکده ماهیگیری کوچک است. در این روستا زنان هم مثل مردهای روستا مشغول ماهیگیری هستند و همچنین زنان در خیابان نشسته و تور ماهیگیری می بافند.

قابل اشاره است که مردم روستا مردمی صمیمی، خونگرم و مهمان نواز هستند.