ترکیه از ابتدا تا انتها یک بهشت ​​پنهان است…

وقتی به تراس شیشه ای چاتاک دره می روید مراقب جاده باشید..وقتی جاده به دو نیم می شود حتی اگر سمت چپ ترافیک کمتر باشد،حرکت باید در سمت راست ادامه پیدا کند.اونایی که میخوان سمت چپ برن 1400 متربایدطی کنند اما اگر از سمت راست پیاده روی کنید، این فاصله پیاده روی به 300 متر کاهش می یابد.

قلعه کادیفه، قلعه ای در ازمیر ترکیه است. این قلعه، در کوه پاگوس، در ارتفاع 186 متری از سطح دریا، مشرف به خلیج ازمیر واقع شده است.

قلعه کادیفه/ ازمیر

1 4

پس از پیروزی ایران در جنگ ایران و لیدیا در سال 541، ایونی ها تا سال 334 قبل از میلاد در منطقه دریای اژه مستقر شدند. پس از خروج اسکندر از آناتولی و پایان حکومت ایران،یونانی ها برای اجرای پروژه های شهرنشینی خود با آنها کار کردند.

بنابراین آنچه یونانیان می خواستند یک شهر تجاری و بندری بزرگ بود،مانند افسوس، پرگامون، رودس و اسکندریه که شهرهای بزرگ آن دوره بودند.

از آنجایی که شهرهای بزرگ به فضای بزرگ نیاز دارند. به دلیل موقعیت مکانی و کوچک بودن منطقه، تأسیس شهر در ازمیر قدیم غیرممکن بود. از این رو اسکندر ساختن یک شهر جدید به نام قلعه کادیفه امروزی را در تپه پاگوس و اطراف آن به عنوان مکانی جدید در نظر گرفت. طبق شایعات، اسکندر به دلیل رویای خود در پاگوس (کادیفداگی) تصمیم گرفت شهری جدید در اینجا بسازد. پس از مرگ اسکندر، به دلیل دوگانگی بین ژنرال ها، این پروژه برای مدتی متوقف شد. به لطف پیروزی لیسیماکوس در جنگ بین ژنرال ها، پایه و اساس ازمیر جدید تکمیل شد. او شروع به ساختن شهرها در کوه پاگوس کرد. از آنجایی که قلعه کادیفه به طور مکرر بین امپراتوری ها دست به دست می شد، رها شد و به مرور زمان به ویرانه تبدیل شد. در قرن 18، قلعه کادیفه دوباره تأسیس شد و تا به امروز حفظ شده است.

چاتاک دره کاستامونو

ساخت و ساز در عرشه تراس دره چاتاک در 21 جولای 2017 آغاز شد و برای اولین بار در 4 سپتامبر 2017 به روی بازدیدکنندگان باز شد.

حدود 10000 نفر از شهر و سایر مناطق در طول هفته به دلیل تعطیلات از این مکان دیدن میکنند. در نتیجه این مکان از روز افتتاح به تعداد مورد انتظار گردشگران رسیده است.

1 5

وزن این سکو تقریباً 25 تن فلز و 10 تن شیشه است و در فضای باز 60 تنی قرار گرفته است.برای تحمل این وزن، 900 تن فولاد و بتن در عقب ساخته شده است.

موضوع دیگری که در اینجا می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که پیاده روی برای معلولان در تنگه چاتاک به طول تقریبی 1500 متر در حال استفاده است.

هزینه کل این پروژه حدود 2 میلیون لیر ترکیه است.