شهر زیرزمینی درینکویو جالب‌ترین دارایی فرهنگی در منطقه کاپادوکیه است.تعداد سکونت‌گاه‌های زیرزمینی در اندازه های حدود 150-200 است.شهرهای زیرزمینی در گذشته توسط مردم برای محافظت از جان خود ساخته می شدند. فضای شهر زیرزمینی متشکل از صدها اتاق است که توسط تفرجگاه ها و تونل های هزارتویی به هم متصل شده اند.

آیدر منطقه ای که قبلا بعنوان استراحتگاه برای مردمان آن مورد استفاده قرار میگرفت و اکنون تبدیل به فلاتی زیبا و منطقه گردشگری بینظیری شذه است.وگردشگران ریادی به این ییلاق سفر میکنند.

شهر زیرزمینی درینکویو

اگرچه تاریخ این شهر ناشناخته است، اما تصور می شود که این منطقه یک سکونتگاه بسیار قدیمی است که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد. گفته می شود نام قدیمی درینکویو مالاکوپی، ملگوبه یا ملگوبیا است. قدمت اولین ساکنان این منطقه به دوره آشوریان باز می گردد.

1 21

ورود ترک ها به این منطقه به بعد از نبرد مانزیکرت در سال 1071 برمی گردد. اکثر ترک‌های این منطقه در نزدیکی فلات‌های چکمه، کیزیلورن، شمشیلی و بولورن در شرق منطقه ساکن شده اند و با دامداری زندگی می‌کنند.

فلات آیدر / ریزه

اگر در نظر دارید که امسال باید به دریای سیاه سفر کنید، فلات آیدر یکی از مهم ترین و زیباترین مکان هایی است که باید به سفر خود اضافه کنید.

1 22

فلات پوشیده از جنگل کاج در ارتفاع 1350 متری است.که در 69 کیلومتری ریزه قرار دارد. اینجا قطعه ای از بهشت ​​است که به خاطر آبشارهای امبارک بالا و پایین، خانه های مرتفعش، عسل استخراج شده از انواع گل ها و مهمتر از همه آبگرم شفابخشش معروف است.

در گذشته،از این فلات ها در تابستان برای چمن زنی و تهیه علف زمستانی برای گاو استفاده می شد،امابا تبدیل شدن به یک مرکز توریستی کیفیت خود را از دست داد.