آنتالیا از ارزان ترین شهرهای ترکیه از نظر گردشگری است.هر گونه مکان گردشگری که برای یک مسافر و گردشگر لازم است در آنتالیا پیدا میشود از ساحل های زیبایش تا موزه ها و مکان های تاریخی در این شهر وجود دارد و به همین دلیل بسیار شهرت یافته است.

آنتالیا هتل ها و رستوران های شیک و مجللی دارد که با صرفه ترین شهر ترکیه در مقایسه با استانبول و…است و همچنین خیلی از جاذبه های آن بصورت رایگان برای بازدید قرار دارد.

شهر فرهنگ و خورشید ترکیبی مثال زدنی از مدرنیته و سنت را به شما نشان خواهد داد.

1 9

از نظر هواشناسی به ندرت برف و یخ در این شهر دیده می شود. بنابراین مقصد یک شهر تابستانی است. امروزه آنتالیا میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است که به محض ورود به فرودگاه آنتالیا به یکی از مناطق توریستی اصلی آنتالیا واقع در ساحل می روند و تعطیلات خود را در مکانی نوساز می گذرانند.

مناطق دیدنی آنتالیا:

کالیچی آنتالیا

1 8

 

کالیچی آنتالیا قلب تپنده شهری مدرن است که مربوط به دوره سلجوقیان و روم باستان است و گزینه ایده آلی برای پیاده روی و گشت و گذار در خیابان ها است. این منطقه با نام های دیگری مانند کاله‌ایجی، کالیجی، کالجی و کالچی نیز شناخته می شود. خیابان های سنگفرش و کاخ های عثمانی این منطقه بازسازی شده و فضایی فوق العاده با سقف های سفید و قرمز ایجاد کرده است. خیابان های کالیچی پر از انواع هتل ها، رستوران ها، فروشگاه های هدیه، بوتیک ها و گالری های هنری است. این منطقه مکانی برای دور شدن از دنیای پر زرق و برق و شلوغ مردم است و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. “میدان اصلی” با دروازه ورودی و برج ساعت سنگی، “مسجد محمد پاشا”، بنای تاریخی زیبای قرن هجدهم و در آخر “مناره کوتاه” تنها تعدادی از جاذبه های گردشگری کالیچی هستند. “مناره کوتاه” در قرن نوزدهم سوخت و امروزه تنها ویرانه های آن باقی مانده است. این معبد در ابتدا یک معبد رومی بود، بعدها به کلیسای بیزانسی تبدیل شد و اکنون به یک مسجد تبدیل شده است. همچنین دو ساحل شنی مختلف (ساحل لارا در شرق) و سواحل صخره ای (کنیالتی در غرب) از جاذبه های این منطقه زیبای آنتالیا هستند. در بندر کالیچی نیز امکانات قایق وجود دارد که توصیه می کنیم صبح زود برای استفاده از این قایق ها و امکانات آن ها را انتخاب کنید.

بندر قدیمی

با مشرف به صخره‌های آنتالیا، بندر قدیمی آن پر از بوتیک‌ها، کافه‌های عجیب و غریب، بازارها و کشتی‌های تفریحی کوچکی است که در آب‌های درخشان مدیترانه می‌چرخند. با وجود آرامش این منطقه، باورش سخت است که زمانی مرکز تجاری و اقتصادی آنتالیا بوده است. از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم پس از میلاد، بندر قدیمی بندر اصلی آنتالیا بود که باعث رونق شهر و اطراف آن شد. این روزها می توانید به اینجا بیایید، خرید و گشت و گذار انجام دهید، برای خود قهوه بنوشید و غروب خورشید را تماشا کنید. در صورت تمایل می توانید به کشتی های دریایی در بندر قدیمی بروید یا در سواحل استراحت کنید.

موزه آنتالیا

اگر به تاریخ ترکیه علاقه دارید، موزه آنتالیا را از دست ندهید.

2

تمامی آثار تاریخی کشف شده در سواحل ترکیه در این موزه به نمایش گذاشته شده است. همچنین مجموعه این موزه در ویترینی به نمایش گذاشته شده است که درک تاریخ غنی و پیچیده ترکیه را بسیار آسان می کند. در بخش باستان شناسی این موزه، آثاری از عصر برنز تا دوره بیزانس وجود دارد که عمدتاً ویرانه های اطراف را برجسته می کند. اگر وقت زیادی ندارید، مستقیماً به بخش گالری‌های هنری موزه بروید، جایی که آثار مربوط به دوره آسپندوس و شهر تاریخی پرگه خودنمایی می‌کنند.

دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از شگفت انگیزترین ورودی های کالیچی است. قسمت های زیادی از دیوارهای یونان و روم باستان در این منطقه دست نخورده باقی مانده است که «دروازه هادریان» یکی از مهم ترین آنهاست. این دروازه در سال 130 پس از میلاد به افتخار ورود امپراتور روم باستان هادریان به این شهر ساخته شد. این دروازه دارای یک ورودی سه طاقی مرمری است که در طرفین آن توسط برج هایی پشتیبانی می شود و با مجسمه ها و کنده کاری های زیبایی تزئین شده است. اگر از زیر طاق های این در عبور کنید، می توانید از تماشای کنده کاری های سقف آن لذت ببرید. کنده کاری هایی که در طول زمان به خوبی باقی مانده اند.

پارک کارالی اوغلو

3

یکی از بزرگترین و معروف ترین پارک های آنتالیا پارک کارالی اوغلو است. این پارک باشکوه که در جنوب منطقه کالیچی قرار دارد، می تواند مکان خوبی برای استراحت در بعدازظهرهای گرم تابستان باشد. در این پارک می توانید ساختمان شهرداری، تئاتر شهر، برج قدیمی هیدریلیک کولسیتی و صخره‌های بزرگ درون آب‌های زیبای خلیج آنتالیا را ببینید. مجسمه زیبایی در این پارک ساخته شد که معروف ترین آن مجسمه کارگر و پسرش است. در حین قدم زدن در اطراف پارک کارالی اوغلو می توانید از فضای زیبا و آب و هوای مطبوع لذت ببرید و همچنین از کافه ها و رستوران های بی نظیر پارک استفاده کنید. این مکان آرام و زیبا پر از گل های رنگارنگ مکانی مناسب برای پیک نیک های خانوادگی به حساب می آید. شما هم مانند مردم آنتالیا می توانید عصر به این پارک بروید و از قدم زدن در آن لذت ببرید.