در سال 2002، تحت نظارت شورای موزه دنیزلی، با مشارکت دانشگاه پاموکاله، دانشکده هنر و علوم و گروه باستان شناسی، اولین کار کاوش سیستماتیک در شهردنیزلی راه اندازی شد.ودر سال 2003 کاوش های گسترده ای را آغاز کردند و نقشه توپوگرافی جدید شهر را تهیه کردند.همچنان کار بر روی سازه های مختلف شهر و گورستان آن ادامه دارد.
 اوزونکوپرو که یک شهر در استان ادیرنه ترکیه است.نام این پل از یک پل سنگی تاریخی بر روی رودخانه الگین گرفته شده است که ادعا می شود طولانی ترین پل سنگی جهان است.اوزونکوپرو بزرگترین و دومین شهر پرجمعیت استان ادرنه است.

لائودیچای / دنیزلی

 دنیزلی یک شهرک بسیار قدیمی است که بسیاری از آثار فرهنگی باستانی در این شهر کشف شده است.و در شهر باستانی باقی مانده محافظت می شود.

1 16

برخی از شهرهای باستانی نیز در مکان هایی که گردشگران تردد می کنند تحت حفاظت قرار دارند. در شهر لائودیسه ساختمان ها و مصالح مختلف توجه مردم را به خود جلب می کند. شما درآنجا زندگی را به قرن ها قبل تصور می کنید. سپس به دنیایی که در آن زندگی می‌کنید نگاه می‌کنید ومیگوید: «کی می‌آید و کی می‌رود».

 اوزونکوپرو/ادیرنه

 پل اوزونکوپرو برای عبور از رودخانه الگین ساخته شده است که در طول لشکرکشی عثمانی ها به بالکان با آن مواجه شدند.

2 12

پل های چوبی که قبلا ساخته شده بود همگی ویران شدند و نتوانستند آب رودخانه را تحمل کنند، به همین دلیل پل سنگی روی آن ساخته شد. به این ترتیب عثمانی ها حتی در زمستان که سطح آب بالا می رفت به لشکرکشی های خود ادامه می دادند.

اوزونکوپرو 1392 متر طول و 6.80 متر عرض دارد و در مجموع 174 طاق دارد. برخی از پایه های پل دارای دشت های سیلابی با بالکن در بالا هستند. تصاویری از فیل ها، شیرها و پرندگان نیز در پای پل دیده می شود.

گفته میشود هویت تاریخی پل بر اثر بتن ریخته شده روی پل که در سال 1963 مرمت شد، آسیب دید. امروزه بزرگراه ادرنه – ازمیر همچنان از روی این پل می گذرد.