شربت بهار نارنج یک نوشیدنی سنتی خوشمزه است که در کنار عطر و طعم دلپذیری که دارد می تواند همانند یک آرامبخش طبیعی عمل کند و موجب بهبود سردردهای عصبی شود. شربت بهار نارنج به سبب دارا بودن ویتامین های گروه B، ویتامین D، ویتامین C، منگنز، کلسیم، روی، سلنیوم، مس، سدیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان به تقویت عمومی بدن کمک می کند.

این شربت ضد افسردگی، ضد التهاب، ضد اسپاسم، ضد پیری و آنتی باکتریال است و در حفظ سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، برطرف کردن سنگ کلیه و تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی نقش موثری دارد.

آرامش اعصاب و بهبود افسردگی با این نوشیدنی سنتی

آرامش اعصاب و بهبود افسردگی با این نوشیدنی سنتی

روش تهیه ی شربت بهار نارنج:

مواد لازم:

عرق بهار نارنج 3 پیمانه
شکر 5 پیمانه
آبلیمو 1 قاشق سوپ خوری
آب 2 پیمانه

طرز تهیه شربت بهار نارنج:

برای تهیه شربت بهار نارنج می توانید از عرق بهار نارنج استفاده کنید به این صورت که ابتدا باید شکر، آب و عرق بهار نارنج را در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. (در صورت تمایل می توانید در يک توری تميز مقداری بهار نارنج خشک به همراه چند پر گل محمدی و چند دانه هل بریزید. سپس آن را گره بزنید و داخل شربت بیاندازید. این کار باعث می شود شربت شما عطر و طعم بهتری پیدا کند.)
حدودا ده دقیقه قبل از قوام آمدن شربت، آبلیمو را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا ده دقیقه دیگر بجوشد. وقتی شربت قوام آمد (کمی رقیق تر از شربت مربا شد) آن را از روی حرارت بردارید و بعد از سرد شدن سرو کنید. وقتی سرد شد در صورت تمایل می توانید به آن تخم شربتی یا خاکشیر تمیز شده اضافه کنید. بهتر است شربت بهار نارنج را در یخچال نگهداری کنید تا خراب نشود.