آبشار ارفلک تاتلیجا از 28 آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده است که از میان دره ای عمیق می گذرد که در آن دو جنگل در منطقه ارفلک سینوپ به هم می رسند و هر ساله پذیرای هزاران گردشگر است.

دریاچه گوکپینار از نظر زیبایی طبیعی یکی از نادرترین نقاط کشورترکیه است. آب آن شیرین، زلال و تمیز است. اگرچه عمق برخی از قسمت ها به 20-17 متر می رسد، اما فرو رفتن یک جسم کوچک به پایین آب دریاچه رابه وضوح میتوان دید. یکی دیگر از ویژگی های دریاچه،تغییر رنگ آن بسته به زاویه خورشید است.و نام این دریاچه به این دلیل گوکپینار است که رنگ دریاچه آبی آسمانی است.

آبشار ارفلک تاتلیجا/سینوپ

آبشار ارفلک که سال‌ها در طبیعت پنهان شده بود، پس از باز شدن سد ارفلک در سال 1997 توسط شرکت ملی مهندسی هیدرولیک کشف شد.

1 27

هر کسی که آن را ببیند شگفت‌زده خواهد شد. ویژگی های این آبشار در دنیا منحصر به فرد است و از ۲۸ آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده است.

آبشار ارفلک یکی از بزرگترین منابع گردشگری در منطقه است. مناطق تفریحی در اطراف آبشار وجود دارد که برای کمپینگ مناسب است.و یکی از معدود مکان هایی است که می توانید با خانواده یا دوستان در مقابل طبیعت بکر یک پیک نیک عالی داشته باشید.

دریاچه گوکپینار/ سیواس

بهشت ​​پنهان یا معجزه طبیعت نام هایی که برای دریاچه گوکپینار میشه گداشت.

1 28

با فرا رسیدن اوایل بهار، این دریاچه با رنگ زیبای آبی فیروزه‌ای و سبز به باغی از بهشت ​​تبدیل می‌شود و با فرا رسیدن تابستان به زیبایی آن افزوده میشود.

آب دریاچه تمیز و سالم است و مردم روستا از آن به عنوان آب آشامیدنی استفاده می کنند. مزه اش را نچشیده ایم، اما می گویند مثل آب چشمه زمزم شفاف و شیرین است. اگر صحبت از روستاییان شد، این دریاچه بین روستاهای یلکن و قرهیسار در گورون قرار دارد. علاوه بر این، تأسیسات ماهی قزل آلا ساخته شده بر روی نهرهایی که از دریاچه می ریزند، امرار معاش مردم مجاور را تشکیل می دهد.