ترکیه به دلیل داشتن طبیعت بکر و آب وهوای بینظیرش از کشورهاییست که قصدسفر به آن از همه جای دنیا مخصوصا کشور ما بسیار زیاد است.ولی حتی آنهایی که چندین بار به این کشور سفر کرده اندخیلی از جاهای فوق العاده دیدنی وجذاب آن را نمیشناسند.

میخواهیم جاهای دیدنی وگردشگری ترکیه را برای علاقه مندان و آنهایی که قصد مسافرت به این کشور زیبا را دارندومیخواهند سفر خاطره انگیزی را تجربه کنند معرفی کنیم.

در ادامه دو مکان دیدنی با نام های کوه نمرود و و مقبره آماسیا را معرفی می کنیم.

پارک ملی کوه نمرود

کوه نمرود با ارتفاع 2150 متر نه تنها برای کشور ما بلکه برای کل جهان یک میراث فرهنگی منحصر به فرد است.

دقیقا به همین خاطرهست که یونسکو نسبت به کوه نمرود بی تفاوت نمانده و در فهرست میراث فرهنگی جهان قرار گرفته است. به عبارتی مجسمه نمرود که به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته می شود،بخاطر کتیبه ایست که  در کنار مجسمه قرار ذارذ همچنین مقبره هایی به همراه کتیبه ها وجود دارد.

1 7

چیزی که این کوه را از سایر کوه‌ها خاص تر کرده است، تومولوس و مجسمه‌های پادشاه کوماگنه است. پادشاهی Commagene که می توان به آن را اجتماع ژن ها نیز گفت، پادشاهی قدرتمند با سنت و فرهنگ قوی است که توسط ایرانیان و یونانیان شکل گرفته است.

زمین های کوماگنه از دوران ابتدایی همچنان خانه مردم بوده است و این را از بقایایی که درغارها کشف شده و جستجوهای باستان شناسی میتوان فهمید.

 مقبره های سنگی شاه / آماسیا

  • مقبره های شاه سنگ آماسیا
  • مقبره های راک پادشاه
  • مقبره های کینگ راک

آماسیا، شهری که هر خیابان آن بوی تاریخ می دهد، خانه تمدن های عثمانی و قبل تر از عثمانی بود. یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز در تاریخ خود، مقبره‌های صخره‌ای پادشاه در صخره‌های آهکی که به‌طور عمودی مانند دیواری مسطح در دامن قلعه آماسیا کشیده شده‌اند، تراشیده شده است.

2 6

با عبور از خیابان های باریک منطقه هاتونیه می توان به مقبره ها رسید.

در بین مقبره ها راه ها و پله هایی وجود دارد که در صخره تراشیده شده اند. 21 مقبره با اندازه های مختلف در امتداد دره یشیل ایرماک وجود دارد، اما فقط تعداد کمی از آنها تا به امروز باقی مانده است.