مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا هدف از سفر مقامات عمانی به ایران را رایزنی درباره ی احیای دوباره توافق هسته ای برجام عنوان کرد . مهرداد عمادی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد : دو مانع عمده توافق هنوز  به قوت خود باقی است اما این آخرین فرصت ایران است و باید به زودی اعلام کند که به توافق سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد یا خیر.

وی افزود ایران باید در زمان تعیین شده نظر خود را درباره این توافق بگوید.شاید این آخرین فرصت برای احیای این توافق باشد و می توان گفت الان توپ در زمین ایران است .

البته باید اذعان داشت که مذاکره جدیدی در کار نیست و ایران باید درباره پذیرفتن توافق و یا نپذیرفتن آن تصمیم بگیرد . همچنین نمی توان کتمان کرد ه جو منفی برای مذاکره همچنان وجود دارد .

اگرچه عمادی زمان نهایی را اعلام نمی‌کند. اما در پایان ضمن ابراز امیدواری گفت : احتمالا هفته آینده خبرهای خوشی به ایران برسد.

فرصتی برای احیای دوباره برجام 

برنامه جامع اقدام مشترک یا به‌ اختصار برجام ، برنامه‌ای است که در راستای توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ (۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ (چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به علاوه آلمان) بسته‌شد.