سازمان هواشناسی به منظور احتیاط در سفرهای بین شهری با صدور هشدار سطح نارنجی از رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان و بالا آمدن ناگهانی رودخانه ها و مسیل ها و طغیان کردن رودخانه ها و همچنین وقوع صاعقه خبر داد.

هشدار سازمان هواشناسی برای 13 استان/مسئولان ذیربط مراقب باشند

هشدار سازمان هواشناسی برای 13 استان/مسئولان ذیربط مراقب باشند

بر اساس گزارشات، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ بیان کرد: با رشد ابر های همرفتی و تشکیل ناپایداری های محلی در روز دوشنبه (۱۵ خرداد) برای استان‌های البرز، تهران، قم، قزوین، مرکزی، شمال غرب اصفهان، اردبیل و ارتفاعات و دامنه در استان های کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و مازندران و فردا سه شنبه (۱۶ خرداد) برای استان‌های تهران، البرز، قزوین، اردبیل، شمال شرقی آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات استان گیلان مازندران، غرب گلستان و مرکز و غرب و جنوب غرب کرمان رگبار و رعد و برق همراه با وزش شدید باد موقتی و همچنین در بعضی نقاط ریزش تگرگ و گردوخاک پیش بینی شده است.

با وجود این شرایط جوی امکان آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه و همچنین خسارت به سازه های موقت مانند بنر و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در زمان پرواز در نواحی کوهستانی ممکن است اتفاق بیفتد.

با توجه به هشدار سازمان هواشناسی توصیه گردیده است از هرگونه توقف و عبور از کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها  خودداری شود و در سفرهای بین شهری احتیاط لازم را نمایید. همچنین از چرای دام، کوهنوردی و تردد عشایر در کنار رودخانه ها و نواحی مرتفع پرهیز شود، اطمینان از استحکام سازه های موقت انجام گیرد. از آنجایی که ممکن است این عوامل اتفاق بیفتد برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و خودرو تمهیدات لازم صورت گیرد.

در ادامه از آنجایی که این هشدار نارنجی سازمان هواشناسی ممکن است خسارت و تاثیرات منفی را به دنبال داشته باشد. هشدار نارنجی به منظور آماده باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با پدیده ها و خسارت های احتمالی صادر می گردد.