در دنیای پیشرفته امروز همه چیز رنگ و بوی دیگری به خودش گرفته است و عادت های قدیمی جای خودشان را به روش های جدید و پیشرفته می دهند. کم کم با گذشت زمان همه چی رنگ و بوی ماشینی به خودش می گیرد و این موضوع هم درباره ی کار، سبک زندگی ، رژیم غذایی و … است. اما وقتی خیلی دقیق تر به این مسئله نگاه می کنیم، متوجه می شویم که خیلی از مریضی ها و مشکلات دنیای امروز در گذشته وجود نداشته است و افراد قدیمی خیلی توان بدنی بالا تری نسبت به افراد جدید دارند، با توجه به اینکه تکنولوژی و پیشرفت در دنیای امروز بالاتر از دنیای قدیم می باشد.

رژیم غذایی شما تاثیر خیلی جدی روی سلامت بدن شما و افراد خانواده تان دارد بنابراین برای حفظ سلامتی همه ی اعضای بدنتان بخصوص قلب باید از مواد غذایی مفید و ارگانیک استفاده کنید. روغن یکی از مواد غذایی می باشد که در زندگی بسیار استفاده می شود، تمام کارهای پخت و پز مواد غذایی به وسیله روغن انجام می شود. پس انتخاب درست روغن روی سلامتی شما تاثیر بالایی دارد.

روغن های حیوانی از بهترین روغن ها برای پخت و پز می باشد این روغن طعم فوق العاده و عطر بی نظیری دارد، که در همه نقاط ایران تهیه می شود. روغن حیوانی از چربی شیرگاو، گوسفند و بز به دست می آید و شبیه کره حیوانی است؛ کلسترول بالایی دارد و عمر نگهداری آن طولانی تر می باشد. روغن های حیوانی شامل: روغن زرد گاوی، روغن زرد گوسفندی، روغن دنبه و روغن شحم می باشد.

گفتنی است روغن حیوانی دارای ویتامین های A و E و اسید آراشیدونیک می باشد این اسید آراشیدونیک برای کاهش کلسترول بد خون مفید است. این روغن برای کنترل وزن هم مناسب می باشد. عطر و مزه روغن گیاهی وابسته به خوراک دام می باشد یعنی اگر خوراک دام خوش عطر و بو باشد، روغن آن هم درای طعم بی نظیری خواهد بود. هرچقدر روغن حیوانی وارد بدن شود به همان اندازه بیماری از بدن همراه خودش خارج می کند.

۶ خاصیت روغن حیوانی:

۱- گرم شدن بدن:

روغن حیوانی باعث می شود درون بدنتان گرم شود و بدنتان را شروع به گرم کردن می کند.

۲- گرفتگی بینی:

ریختن چند قطره روغن حیوانی درون بینی باعث رفع گرفتگی آن شود.

۳- انرژی:

روغن حیوانی شامل اسید های چرب و مواد انرژی زا می باشد اسید لوریک یکی از مواد ضد میکروبی و ضد قارچی این روغن می باشد.

۴- منبع چربی:

روغن حیوانی باعث خارج شدن سم های بدن می شود، و هم چنین متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

۵- سلامت روده:

اسید بیوتیک یکی دیگر از مواد مقوی روغن حیوانی می باشد، این روغن جذب سلول های روده بزرگ می شود و منبع غذایی روده بزرگ می باشد.

۶- یبوست:

روغن حیوانی باعث یبوست می شود، ۱ یا ۲ قاشق چای خوری روغن حیوانی را در شیر داغ مخلوط کنید و سپس میل کنید برای درمان یبوست عالی است.