گوشت گوسفند ارزان میشود. این خبری است که به تازگی رئیس اتحادیه داده و روند قیمت گوشت نزولی دیده می شود. این ارزانی بخاطر حجم بی سابقه واردات گوش اتفاق افتاده که باعث تنظیم بازار نیز شوده است.
طی سخنان رئیس اتحادیه در حال حاضر نگرانی در رابطه با تامین گوشت نیست ولی برای فصل سرما چالش هایی ممکن است باعث افزایش قیمت شود.
البته اقداماتی صورت گرفته که یکی از این عملکرد هارا دادن ارز برای  افرادی که در حوزه واردات گوشت گوساله تجارت می کنند دانست. این کار برای کم شدن فشار روی قیمت بازار و تزریق گوشت برزیلی در بازار انجام شده است.

در حال حاضرگوشت دولتی وارداتی گرم و منجمد در فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور ۲۸۰تا۳۹۰ هزار تومان به فروش می رسد . البته گوشت های بدون استخوان نیز مورد توجه بازار قرار گرفته است و چون عرضه کمتراز تقاضا است قیمت گران تر شده است.

ملکی در مصاحبه ای خاطر نشان کرده که برای تثبیت قیمت گوشت گوسفندی افزایش روند واردات گوشت به طور پیوسته چاره ی کار میباشد، همچنین حمایت همه جانبه از استان های داخلی که تولیدکنندگان ایران محسوب میشوند که نیازمند توجه دولت است. عمده تولید داخلی گوشت گوسفندی در استان کردستان انجام می گیرد.
متاسفانه بخاطر افزایش خرج و‌مخارج روزانه نگهداری عرضه دام کاهش یافته چراکه هر دامدار باید برای تولید ۷۰۰ گرم گوشت باید روزانه ۷.۵ کیلوگرم خوراک دام را تهیه کند.به این دلیل بیشتر دام لاغر هستند و مناسب عرضه به بازار نمی باشنددر صورتی که کشتارگاه ها نیز توان خرید دام های سنگین را ندارند.از طرفی باکاهش عرضه و کشتار نوسان در قیمت بازار نیز افزایش می یابد.

باتوجه به اینکه قیمت دام زنده بابت هرکیلو ۲۰۰تا۲۱۰ هزار تومان است میتوان نتیجه گرفت گوساله های کمی به سمت کشتارگاه می روند. با توجه به اقدامات دولت برای گوشت انتظار داریم در فصل سرد نیز قیمتی نزولی داشته باشیم.