در اولین بازی لیگ ملت های والیبال در سال ۲۰۲۳، ایران با کاپیتانی سید محمد موسوی سه شنبه (۱۶ خرداد) به مصاف تیم میزبان ژاپن رفت. بر اساس گزارشات، امروز سه شنبه (۱۶ خرداد) دو تیم ایران و ژاپن در ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه به وقت ایران در لیگ ملت های والیبال به مصاف یکدیگر رفتند تا هر دو کشور اولین بازی خودشان را در این رقابت ها بازی کنند.

لیگ ملت های والیبال؛ ایران نتیجه را به ژاپن واگذار کرد

لیگ ملت های والیبال؛ ایران نتیجه را به ژاپن واگذار کرد

در این بازی که با سرمربیگری ایرانی شکل گرفت بازیکنان تیم ایرانی به نام های سید محمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت پور، امین اسماعیل نژاد و محمد ولی زاده به مصاف ژاپن رفتند تا این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارند. تاکنون ایران و ژاپن ۴۶ بار به مصاف یکدیگر رفتند که از نظر برتری می توان گفت ژاپنی ها موفق تر بودند چون آن ها توانستند ۲۴ بازی از ۴۶ بازی را به سود خود به پایان ببرند.

از پنج بازی آخری که ایرانیان با چشم بادامی ها داشتند فقط یک بار پیروز شدند و چهار بار آن را شکست خوردند که می‌تواند نشان دهنده برتری ژاپنی ها باشد. تیم ژاپن با تغییرات مثبتی که در خود ایجاد کرده  توانسته بسیار بهتر از تیم ایران ظاهر شود. نخستین پیروزی ایران در مقابل تیم ژاپن در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۰۳ به دست آمده است.

با توجه به گزارشات، بازی بعدی ایران با تیم لهستان می باشد و دومین رقابت خود را رقم می زند.