در دنیای امروز به دلیل فشار های مالی و زندگی، اعصاب و صبوری چه در جوانان چه بزرگسالان بی نهایت ضعیف شده است و با پرخاش جواب می دهند و کمتر کسی دیده می شود که با آرامش اعصاب و کنترل خشم با مشکلات و گرفتاری های روزمره برخورد کند.

خیلی از جوانان و نوجوانان را مشاهده می کنید که به دلیل همین اعصاب ضعیف دچار مشکل می شوند و نمی توانند به صورت منطقی و بدون دعوا مشکلات خودشان را حل کنند و با کوچک ترین مشکل بهم می ریزند و سروصدا به راه می اندازند. این مشکل روانی بسیار جدی می باشد که باید رفع شود و راهکارهایی برای تقویت اعصاب خودشان استفاده کنند.

احتمالا راه های زیادی برای کنترل اعصاب به گوشتان خورده مثلا مواد غذایی که باعث آرامش اعصاب می شود دمنوش هایی مثل گل گاو زبان و … اما این مطلب روشی متفاوت را به شما ارائه خواهد داد.

تکنیک شماره 1:

در ادامه 7 تکنیک به شما معرفی می شود که با کمک این راه ها می توانید به اعصاب خودتان مسلط باشید:

نفس عمیق بکشید: به طور صاف بنشینید و به صورت دم و بازدم های عمیق نفس بکشید، سعی کنید به آرامی نفس بکشید جوری که عضله شکمتان بالا و پایین برود.

تکنیک شماره 2:

عضلات خود را منقبض و شل کنید: اگر مشکل بدنی خاصی دارید قبل از انجام این مرحله با پزشک مشورت کنید. عضلات صورت و بدن خودتان را اول منقبض کنید و سپس با یک بازدم عمیق آنها را شل کنید..

تکنیک شماره 3:

مدیتیشن بدن: در این حالت به مدت 2 دقیقه دراز بکشید و چشمان خودتان را ببندید و بدن را در حالت شل و راحت قرار بدهید. و در این مدت فقط روی نفس هایتان تمرکز کنید.

تکنیک شماره 4:

تجسم: دراز بکشید و به موسیقی مورد علاقه تان گوش بدهید و خودتان را در فضایی که دوست دارید تجسم کنید و خودتان را آنجا تصور کنید.

تکنیک شماره 5:

ماساژ: یکی دیگر از راه هایی که باعث آرامش اعصاب شما می شود انجام ماساژ می باشد. این کار باعث آرامش اعصاب شما بعد از یک روز کاری شلوغ می شود.

تکنیک شماره 6:

مراقبه: روی یک صندلی بشینید و تکان نخورید چشمانتان را ببنید و به چیزهای مثبت فکر کنید و ذهن خودتان را آرام کنید.

تکنیک شماره 7:

حرکات موزون: تمرینات هوازی مثل پیاده روی،رقصیدن، شنا کردن، دویدن و … باعث آرامش اعصاب شما می شود و کمک می کند تا اعصابتان راحت تر باشد.