به میوه ای به رنگ زرد است که طعم آن گس و ترش می باشد. این میوه غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است و در حفظ سلامت و تقویت بدن نقش موثری دارد. به پخته شده به تقویت قلب و عروق، درمان مشکلات گوارشی، بهبود التهابات بدن، سلامت چشم، درمان عفونت، تسکین علائم آلرژی و بهبود سریع تر سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. علاوه بر این، با استرس مقابله می کند و خطر ابتلا به سرطان را هم کاهش می دهد. میوه ی به را می توان به تنهایی پخت و آن را مصرف کرد. علاوه بر این، می توان از آن در برخی از غذاها نیز استفاده نمود.

درمان آنفولانزا با این خورش ضد ویروس

درمان آنفولانزا با این خورش ضد ویروس

روش تهیه ی خورش به

در این مطلب قصد داریم روش تهیه خورش به با لپه را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر دوست دارید خورش به را در منزل تهیه کنید، تا پایان این مطلب همراه وان مارکت باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش به:

گوشت گوسفندی یا سینه مرغ 300 گرم
به 1 عدد
لپه نصف لیوان
پياز بزرگ 1 عدد
شكر در صورت دلخواه 2 قاشق غذاخوري
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگي 2 قاشق غذا خوري
نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

دستور پخت خورش به:

ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و تفت دهید. سپس گوشت یا مرغ تکه ای را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. پس از آن زردچوبه، نمک، فلفل و ادویه را هم به مواد اضافه نمایید و به خوبی آن ها را تفت دهید. در مرحله ی بعد 4 لیوان آب درون قابلمه بریزید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم پخته شود. لپه های خیس خورده را در ظرف دیگری بپزید و زمانی که گوشت نیم پز و آب آن نصف شد، لپه های پخته را به آن اضافه کنید. میوه ی به را نگینی یا به هر شکلی که دوست دارید، خرد کنید و داخل تابه تفت دهید. سپس به آن زعفران و شکر اضافه کنید. (شکر به دلخواه است می توانید آن را حذف کنید.) پس از آن به را به گوشت و لپه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا خورشت جا بیفتد. ده دقیقه قبل از برداشتن غذا از روی گاز به خورش آبلیمو اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

نکات مهم برای در مورد خورش به

* بعضی از افراد دوست ندارند داخل خورش به لپه بریزند، بنابراین در صورت تمایل می توانید خورش را با همین دستور درست کنید، اما لپه را از آن حذف نمایید.

* به دارای خواص زیادی می باشد، پس توصیه می شود برای اینکه از خواص به بهره مند شوید، حتما در وعده غذایی خود از به استفاده کنید. از به می توانید به صورت های مختلف مثل: دمنوش به، مربا به و … استفاده کنید.