چای سبز یک نوشیدنی معروف و پرطرفدار است که نخستین بار مردم کشور چین از آن استفاده کردند. این چای خوش عطر و طعم به سبب خواص بسیاری که دارد توانسته در بین نوشیدنی های محبوب سراسر جهان قرار گیرد. چای سبز ضد سرطان، ضد افسردگی و ضد آلزایمر است. این چای خطر ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، به تقویت سیستم ایمنی، افزایش طول عمر، لاغری و کاهش وزن نیز کمک می کند. از چای سبز می توان در تهیه شیرینی ها و بیسکویت های رژیمی و چربی سوز نیز استفاده نمود. یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که می توان با این چای پرخاصیت درست کرد، بیسکویت چای سبز است.

بیسکویت جدید و متفاوت با چای سبز

بیسکویت جدید و متفاوت با چای سبز

روش تهیه ی بیسکویت چای سبز

این بیسکویت رنگ زیبا و طعم متفاوت و خوشمزه ای دارد و برای کسانی که دوست دارند طعم های متفاوت را تجربه کنند، عالی می باشد. در زیر روش تهیه بیسکوییت چای سبز شرح داده شده است.

مواد لازم برای تهیه بیسکویت چای سبز

  1. آرد ۱۵۰ گرم
  2. پودر چای سبز یک و نیم قاشق سوپخوری
  3. نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
  4. کره ۱۰۰ گرم
  5. شکر ۶۰ گرم
  6. زرده تخم مرغ ۱ عدد

روش تهیه بیسکویت چای سبز

کره و شکر را با هم زن برقی بزنید تا کاملا نرم شوند. زرده تخم مرغ را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب مخلوط شوند. مواد خشک (آرد، پودر چای سبز و نمک) را اضافه نمایید و هم بزنید. سپس مایه بیسکویت را به مدت نیم ساعت درون یخچال استراحت دهید. (داخل کیسه نایلونی و در ظرف درب بسته) پس از گذشت این مدت، خمیر را از داخل یخچال در آورده و آن را روی سطح صافی با وردنه به ضخامت ۱ سانتی باز کنید و با کاترهای دلخواه آن را قالب بزنید. سپس بیسکویت ها را داخل سینی (با کاغذ روغنی) قرار دهید. سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در فر ۱۷۵ درجه سانتیگراد بگذارید تا بیسکویت ها پخته شوند.

نکات مهم در مورد پخت بیسکویت چای سبز

1- چون چای سبزهایی که اینجا هستند، خیلی خوشرنگ نمی باشند، می توانید از مقدار خیلی کمی رنگ سبز برای تهیه بیسکویت استفاده کنید.

2- چای سبز را حتما آسیاب کنید.

3- عطر و تندی چای سبز در این بیسکوئیت ها بسیار محسوس است.