در فصلی قرار گرفته ایم که با کوچکترین تحرکی یا فعالیت بدنی ای عرق میکنیم و بوی بد بدن هم برای خود و هم برای اطرافیان اذیت کننده و باعث خجالت میشود البته عرق به تنهایی بو نمیدهد بلکه باکتری های روی پوست در برخورد با عرق بویی آزار دهنده تولید میکنند که ما آن را بوی عرق میدانیم.

از طرفی دیگر استفاده مکرر از مواد شیمیایی آرایشی که مانع از عرق کردن میشود عوارضی را به دنبال خواهد داشت بنابراین با ساده ترین کارها و بدون هیچ گونه ضرری به بدن از شر بوی بد عرق خلاص شوید. در این پست برای شما عزیزان یک روش خانگی ساده و بی دردسر برای اینکه در تابستان و هنگام عرق کردن با بوی بد مواجه نشوید معرفی خواهیم کرد لطفا با ما همراه باشید.

رفع بوی بد بدن بدون هزینه و استفاده از مواد شیمیایی

رفع بوی بد بدن بدون هزینه و استفاده از مواد شیمیایی

رفع بوی بد بدن با مواد طبیعی

به عنوان ساده ترین و بهترین روش برای رفع بوی بد بدن آب خیار را به شما پیشنهاد میکنیم. آب چند عدد خیار را بگیرید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس با پنبه به بدنتان بزنید و بعد از 20 دقیقه آن را بشورید. آب خیار زیر بغل شما را از باکتری های پوست که موجب ایجاد بوی بد میشوند پاک میکند. همچنین میتوانید خیار را حلقه حلقه کرده و برای بدن استفاده کنید.

رفع بوی بد زیر بغل

برای خوشبو شدن عرق بدن خود بهتر است از رژیم غذایی کم شکر، کم‌چربی و بدون الکل پیروی کنید و سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. زیرا هضم این غذاها برای بدن راحت‌تر بوده و از طرفی این مواد غذایی سالم سبب خروج سم از بدن نیز می‌شوند.

چیکار کنیم تا کمتر عرق کنیم؟

نواحی زیربغل، کشاله ران و پاها را بعد از شستشو خشک کنید.

 از صابون و یا شامپو بدن‌های آنتی‌باکتریال استفاده کنید.

 زیربغل‌ها را موزدایی کنید.

 از ضدتعریق‌ها به منظور کاهش تعریق و دئودورانت‌ها که خاصیت خوشبوکنندگی دارند، استفاده کنید.

 به طور مرتب لباس‌هاس خود را عوض کرده و بشویید.

 لباس‌هایی بپوشید که از الیاف طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم تهیه شده‌ باشند.

 جوراب آنتی‌باکتریال بپوشید.

 از خوردن بیش از حد مواد غذایی پرادویه و با بوی زیاد پرهیز کنید. همچنین مصرف قهوه و الکل را نیز محدود کنید.

چه چیزی باعث عرق کردن بیش از حد میشود؟

استرس و فشار زیاد

می‌توان به جرأت گفت که مهم‌ترین علت بوی بد زیر بغل، تحمل استرس و فشارهای روزمره است. بسیاری از افراد، زمانی‌که دچار استرس و اضطراب می‌شوند، فعالیت غده‌های تعریق آن‌ها چند برابر می‌شود و در نتیجه دچار بوی بد خواهند شد.

غذا

یکی دیگر از دلایل تغییر بوی عرق بدن بانوان به نوع غذایی که می‌خورند بستگی دارد. زیرا بعضی از غذاها برخی مواد معدنی را از بدن خارج می‌کنند که در اثر شکستن و ترکیب آن‌ها با باکتری‌های سطح پوست بوی بدن تغییر می‌کند. غذاهایی مثل سیر، پیاز، گوشت، کرم بروکلی، الکل، ماهی و مارچوبه ازجمله مواد غذایی هستند که می‌توانند علت تغییر بوی عرق بدن باشند.

استفاده زیاد از گوشت قرمز و سفید

افزایش بیش از حد برخی از ویتامین‌ها در بدن یا کمبود آن‌ها، می‌تواند علت بوی بد زیر بغل باشد. گوشت قرمز و سفید، دارای ویتامین کولین است که علت اصلی بوی بد در زیر بغل به شمار می‌رود. ویتامین کولین از زیر مجموعه ویتامین B است و در اثر استفاده زیاد از گوشت قرمز و سفید، به مرور زمان، عرق شما بوی بدی پیدا خواهد کرد.

استفاده از کلم و زیره

این مواد غذایی مقادیر بالای گوگرد را در خود ذخیره می‌کنند و به همین علت نیز، اگر دچار بوی عرق زیاد هستید، حدالمقدور نباید از این مواد غذایی بخصوص در فصول گرم سال استفاده کنید، حداقل تا زمانی که بدن به حالت عادی برگردد.

ژنتیک

برخی از افراد نیز به‌صورت ژنتیکی بیش‌تر از دیگران عرق می‌کنند. بنابراین ژنتیک نیز می‌تواند علت بوی بد زیر بغل در زنان باشد.

اضافه وزن

اضافه‌ وزن موجب می‌شود که پوست فرد افتاده شده و دارای چین ‌و چروک شود. چین‌ و چروک عرق و باکتری را زیر خود نگه می‌دارند. بنابراین اگر این سؤال برای شما نیز مطرح است که چکار کنم بوی بد ندم؟ باید بگوییم بهتر است به فکر کاهش وزن بوده و بدنی متناسب برای خود بسازید.