کدری، تیرگی و زردی دندان ها یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد بزرگسال و حتی برخی نوجوانان به آن دچار هستند. این مشکلات با بالا رفتن سن و در اثر مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی ها ایجاد می شود و در تعدادی از افراد سبب عدم اعتماد بنفس می شود. برای سفید کردن دندان ها و داشتن لبخندی زیبا و جذاب، روش های بسیار زیادی وجود دارد. بعضی از این روش ها نیازمند صرف هزینه های زیاد است و هر شخصی قادر به انجام دادن آن نمی باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با چند روش خانگی و کم هزینه آشنا سازیم. با ما همراه شوید.

با این روش ها دندان هایتان را سفید و درخشان کنید

با این روش ها دندان هایتان را سفید و درخشان کنید

روش های خانگی سفید کردن سریع دندان ها

در زیر تعدادی از بهترین روش های سفید کردن دندان بیان شده است:

1- مقداری زردچوبه را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس مسواک خود را به این مخلوط شگفت انگیز آغشته نمایید و به وسیله ی آن دندان های خود را تمیز کنید. برای گرفتن نتیجه ی مطلوب، بهتر است هفته ای یک مرتبه با این مخلوط دندان های خود را تمیز کنید. روغن نارگیل به دلیل داشتن نوعی آنزیم در سفیدی دندان ها نقش بسیار موثری دارد.

2- مقداری جوش شیرین را با دو عدد توت فرنگی له شده، مخلوط نمایید. سپس با این ترکیب عالی دندان های خود را مسواک بزنید. توت فرنگی دارای اسیدهایی است که لک های دندان را از بین می برد و باعث سفید و درخشان شدن دندان ها می شود.

3- برای سفید و درخشان کردن دندان ها می توانید روزانه مقداری جوش شیرین را بر روی مسواک ریخته و با آن مسواک بزنید. علاوه بر این، برای اثرگذاری بهتر می توانید چند قطره پر اکسید هیدروژن را به جوش شیرین اضافه کنید و با این ترکیب دندان های خود را مسواک بزنید.

4- درون پوست موز املاح معدنی بسیاری نظیر پتاسیم، منگنز، منیزیم و … وجود دارد. این املاح معدنی به سفیدی دندان ها کمک می کنند. پس برای سفید و درخشان شدن دندان ها می توانید درون پوست موز را به دندان های خود بمالید.

5- مسواک زدن با زغال و یا قرص زغال فعال یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان ها می باشد. برای این کار لازم است زغال یا قرص زغال فعال را پودر کنید. سپس آن را با کمی آب مخلوط نمایید و مسواک را به این مخلوط آغشته کنید و با آن دندان ها را پاکسازی نمایید. برای داشتن دندان هایی سفید، هفته ای یک مرتبه این عمل را تکرار کنید.

6- مقداری آب را با سرکه سیب مخلوط کنید و با آن دندان های خود را بشوئید.