دستگاه گردش خون یکی از دستگاه های مهم و حیاتی بدن انسان است که کوچکترین مشکل در ان کل بدن را هدف قرار میدهد. از مهمترین وظایف گردش خون انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سراسر بدن می باشد.

اگر گردش خون ضعیف باشد منجرب مشکلاتی میشود

  • رنگ پریدگی پوست
    گردش خون ضعیف باعث میشود رنگ پوست شما ابی رنگ یا پریده به نظر برسد اگر شما این علائم را در پوستتان دارید حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا گردش خون شما ضعیف است.
  • خواب رفتن و بی حسی بدن
    گردش خون ضعیف به صورت فشردگی عصبی نمود پیدا میکند که باعث گزگزی دست و پاها یا اندامهای دیگر میشود. اکسیژن کافی به این قسمتها ارسال نمیشود و این حالت با بی حسی خودش را نشان می دهد.

ضعف و خواب الودگی
وقتی به عضلات غذا و اکسیژن نرسد عملکرد انها مختل میشود افرادی که به گردش خون ضعیف دچار هستند خواب الودگی دارند و همیشه از خستگی گله میکنند.

  • دست و پای سرد
    ممکن است که محیط اطرافتان گرم باشد ولی دست و پای شما مدام یخ بزند. این مورد در گردش خون ضعیف شایع تر است چرا که خون کافی به همه جای بدن نمی رسد و باعث سردی میشود.
  • تورم در پاها
    اگر برای زمان طولانی می نشینید یا ایستاده می مانید ممکن است به زیاد شدن تورم در پا و ساق پاهایتان بربخورید. وقتی بخاطر ضعف گردش خون ، مایع در اندام های پایینی بدن جمع بشود و به سمت قلب به زحمت برود این اتفاق می افتد.

حتما در صورت دیدن یکی ازاین علائم به پزشک مراجعه کنید و با تغییر سبک زندگی و سبک غذایی خود بدنتان را از ضعف نجات دهید. اگر این عوارض ادامه داشته باشند منجرب بیماری های دیگر میشوند. پس ورزش و دوری از سیگار ، افزایش خون و خوردن غذاهای مغذی را اولویت خودتان قراردهید.