از اتفاقاتی که ممکن است برای هرشخص مستعد بیوفتد سکته قلبی است که این روز ها دائما اعداد و ارقام تعداد سکته کننده ها بالا می رود. در سکته قلبی فرد درد و فشار سنگین را در قفسه سینه اش احساس میکند اما این تمام ماجرا نیست و درد به سمت سایر بخشهای بدن نیز جاری میشود. فرد دراین حالت بخاطر اضطرابی که متحمل میشود و واکنش های بدنش ، دچار تنگی نفس و سایر مشکلات میشود.

امروزه کشور ما در حوزه اورژانسی و درمان پیشرفت چشمگیری داشته و یکی از این پیشرفت ها در قسمت آمبولانس های مجهز به سیستم ارسال نوار قلب به طور آنلاین می باشد. طرح ۲۴۷ اورژانس که در راستای انتقال در سریعترین حالت ممکن بیماران قلبی به مراکز درمانی است کمک شایانی به سلامت بیماران کرده است.

این طرح پیشگام ، به صورت ۲۴ ساعته و تمام طول هفته در حال انجام خدمات است که به همین سبب تعداد زیادی از افراد بیمار به زندگی بازگشته اند و از مرگ نجات پیدا کرده اند.

اما بهتراست در طول زمانی که اورژانس برای کمک در حال امدن است نزدیکان بیمار نیز اقداماتی انجام دهند که این عملکردها تاثیر بسزایی در روند نجات بخشی دارند. حتما بیمار را ارام کنید چرا که اضطراب شرایط را متشنج تر خواهد کرد. مطمئن شوید که بیمار بی حرکت بماند و نیمه نشسته باشد.

وقتی که شما برای درخواست کمک و گزارش حال بیمار به اورژانس زنگ می زنید، آمبولانس مجهز به ارسال نوار قلبی انلاین در سریعترین زمان ممکن خودش را به محل می رساند.

علائم را به صورت انلاین به متخصص ارسال میکند اگر که تشخیص پزشک متخصص سکته قلبی باشد به بیمارستان کد ۲۴۷ را میدهد که این باعث میشود در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم برای نجات بیمار انجام شود.پس حتما در بروز هر حادثه ای تماس با اورژانس فراموش نشود.