چای، پای ثابت نوشیدنی های روزانه ی ما است به طوری که گاها بعضی از افراد به خوردن چای عادت می کنند و در صورت نخوردن چای زمین و زمان را به هم می دوزند. اما این محبوبیت چای باعث شده ازمایشات گسترده ای در مورد چای انجام بگیرد. نتیجه ثابت کرد که چای گاها نجات بخش است اما چطور؟ افرادی که فشار خون دارند روزانه سه فنجان چای بخورند. بله، چیزی که تحقیقات ثابت کرده این است که مصرف سه فنجان چای در روز باعث پایین امدن دو تا سه درجه فشار خون میشود.

در این تحقیقات گسترده که روی 95 مرد و زن انجام شده، به سرپرستی جمال شعبان به اطلاعات فراوانی دسترسی پیدا کرده اند.دانشمندان  ازمایش را به صورت گروه بندی  پیش بردند به گونه ای که افراد را در دو گروه جدا کردند. افراد هردو گروه از سن و وزن یکسانی برخوردار بودند و تنها چیزی که دران تفاوت داشتند نوع نوشیدنی بود. مدت زمان این ازمایش 6 ماه بود که برای درک تاثیر چای مدت زمان خوبی میتواند باشد.

به گروه اول نوشیدنی دادند که طعم چای را دارد و به همان مقدار کافئین دادند البته این نوشیدنی جایگزینی برای چای بود نه خود ان.

گروه دوم اما به خوردن سه فنجان چای به صورت روزانه و به مدت6 ماه روی اوردند. نتیجه شگفت انگیز بود .

افرادی که چای را روزانه خورده بودند با کاهش دو تا سه درجه ای سطح فشار خون سیستولیک و دو درجه ای فشار خون دیاستولیک روبه رو شدند.

لازم به ذکر است در ابتدا فشار خون افراد را گرفتند که فشار خون سیستولیک به طور متوسط بین 155 تا 150 بوده است. این ازمایش برای اولین بار در رابطه با چای و تاثیر ان برفشار خون بالای افراد انجام گرفته است.

خوردن افراطی هر چیز مسلما تاثیر منفی بر روی سیستم بدن می گذارد، بامصرف به اندازه ی نوشیدنی ها و خوردنی ها سلامتی را برای خودمان رقم بزنیم.