کوکی گردویی یک شیرینی خوش طعم و مقوی است که در تمام فصول می توان آن را تهیه نمود. این کوکی به دلیل داشتن گردو و کشمش، خواص بسیاری دارد. از جمله خواص کوکی گردویی می توان به تقویت بدن، تنظیم قند خون، درمان یبوست، حفظ سلامت مغز، بهبود عملکرد قلب، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان مشکلات معده و بهبود کیفیت خواب اشاره نمود. کوکی های گردویی به دلیل طعم دلپذیری که دارند، هواداران بسیاری دارند.

کوکی با گردو| یک عصرانه عالی برای تمام سنین

کوکی با گردو| یک عصرانه عالی برای تمام سنین

روش تهیه ی کوکی گردویی

از این کوکی های خوشمزه می توان به عنوان عصرانه، میان وعده و یا برای پذیرایی از مهمان ها استفاده نمود. در ادامه ی این مقاله بهترین و آسان ترین روش تهیه کوکی گردویی بیان شده است. اگر قصد پخت این کوکی لذیذ را دارید، تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

مواد لازم برای کوکی گردویی

  1. آرد ۴۲۵ گرم
  2. کره ۱۵۰ گرم
  3. روغن ۵۰ گرم
  4. شیر ۱۲۵ گرم
  5. پودرقند ۲۲۵ گرم
  6. پودرکاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  7. تخم مرغ ۳ عدد
  8. وانیل نصف قاشق چایخوری
  9. بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  10. گردو نگینی شده ۲۰۰ گرم
  11. کشمش ۱۶۰ گرم

طرز تهیه کوکی گردویی

در شروعِ تهیه کوکی گردویی، کره به دمای محیط رسیده را با پودرقند الک شده، هم بزنید تا رنگ آن روشن شود. روغن و بعد تخم مرغ ها را همراه وانیل به آن ها اضافه کنید و با همزن بزنید. سپس شیر را اضافه کنید و بعد آرد الک شده به همراه پودرکاکائو و بکینگ پودر را به مواد اضافه نمایید و با قاشق بزنید تا کاملا یکدست شود.

در انتها گردو و کشمش را اضافه کنید (هرچقدر گردو بیشتر باشد خوشمزه تر است) با اسکوپ بستنی قالب بزنید. بر روی سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید. سپس مواد را با فاصله روی کاغذ روغنی قرار دهید.

لاذم به ذکر است که اگر مواد شیرینی کنار هم باشند، پس از پخت تغییر شکل می دهند و بهم می چسبند. به مدت ۱۵ تا ۱۷ دقیقه سینی را داخل فر گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید. این رسپی حدود ۴۰ عدد کوکی به شما می دهد.