نوشیدن شربت و نوشیدنی خوشمزه و خنک و شیرین در روزهای گرم سال، یکی از لذت بخش ترین کارها می باشد. شربت ژله ای یکی از بهترین نوشیدنی ها برای فصل بهار و تابستان است.

این نوشیدنی گوارا از تخم شربتی یا تخم ریحان، آب و ژله های میوه ای تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. شربت ژله ای گرمازدگی و عطش را درمان می کند و ضمن جبران آب از دست رفته ی بدن، سبب خنک شدن آن نیز می شود.

این شربت فوق العاده به دلیل داشتن تخم ریحان و تخم شربتی خواص بسیاری دارد و می تواند باعث کاهش وزن شما شود. این نوشیدنی فوق العاده ظاهر جذابی دارد، به همین دلیل جزو نوشیدنی های مجلسی و شیک به شمار می رود و اکثر افراد از آن در دورهمی ها و مهمانی های خود استفاده می کنند. در ادامه روش تهیه شربت ژله ای به طور کامل بیان شده است.

نوشیدنی خوشمزه و مجلسی مخصوص دورهمی

نوشیدنی خوشمزه و مجلسی مخصوص دورهمی

روش تهیه ی شربت ژله ای

برای درست کردن این شربت خوشمزه می توانید از چند ژله ی متفاوت استفاده کنید. علاوه بر این، تخم شربتی دانه های ریزتری نسبت به تخم ریحان دارد و هر فرد بر اساس سلیقه ی خود می تواند از تخم شربتی یا تخم ریحان استفاده کند.

مواد لازم برای 8 تا 9 لیوان:

تخم شربتی یا تخم ریحان 2 قاشق غذاخوری
ژله 2 رنگ دلخواه از هر رنگ 1 بسته
آب 6 لیوان (2 لیوان آب جوش و 4 لیوان آب سرد)

طرز تهیه شربت ژله ای:

برای تهیه ی شربت ژله ای، ابتدا تخم شربتی یا تخم ریحان را داخل صافی بریزید و روی آن آب بریزید تا گرد و خاک از آن خارج شود و مزه ی خاک ندهد. سپس آن ها را داخل 2 لیوان آب ولرم بریزید و اجازه دهید چند دقیقه در آب ولرم بمانند تا لعاب دار شوند. سپس هر بسته ژله ی مورد نظر را با یک لیوان آب جوش به صورت جداگانه مخلوط کنید و اجازه دهید پودر ژله ها داخل آن کاملا حل شوند. بعد داخل هر کدام 2 لیوان آب سرد بریزید و هم بزنید و داخل یخچال قرار بدهید. زمانی که ژله ها نیم بند شدند داخل آن ها تخم شربتی یا تخم ریحان بریزید و هم بزنید. سپس آن ها را درون یخچال قرار دهید تا نیم بند شوند. اگر می خواهید از شربت 1 رنگ استفاده کنید می توانید همه را با هم در یک ظرف حل کنید. سپس هنگام سرو ابتدا شربت رنگی را داخل لیوان بریزید و بعد ژله ی آلوئه ورا را بریزید. غلیظ بودن ژله ها سبب می شود با هم مخلوط نشوند. اگر می خواهید کمی رقیق باشد داخل آن چند قالب یخ بیاندازید و به آرامی داخل آن قاشق شربت خوری را قرار دهید و از مهمانانتان پذیرایی کنید.

نکات مهم برای تهیه ی شربت ژله ای:

• به دلیل اینکه آب داخل ژله زیاد است زمان بیشتری نیاز دارد که ببندد.

• می توانید چند لیوان شربت ژله ای قرمز و چند لیوان آبی و هر رنگی که دوست دارید، تهیه کنید. می توانید به صورت لایه های چند رنگ هم استفاده نمایید.

• دانه های تخم ریحان به دلیل اینکه درشت تر هستند لعاب بیشتری می اندازند و درشت تر و غلیظ تر می شوند.

• اگر شیرینی شربتان کم شد می توانید قبل از اینکه آن را داخل یخچال قرار دهید، مقداری شکر به آن اضافه کنید.