حلوای هندی 🇮🇳 یکی از مقوی ترین و خوش طعم ترین حلواها می باشد. این حلوای 💪مقوی از موز، بادام هندی، پودر هل، کره و شکر درست می شود و به دلیل داشتن موز و بادام هندی فواید بسیاری برای بدن دارد. بادام هندی موجود در این حلوا سرشار از اسیدهای چرب ضروری، کلسیم، پتاسیم، روی، منگنز، پروتئین، آنتی اکسیدان، ویتامین E، ویتامین K و ویتامین B6 است.

حلوای خوشمزه هندی | افزایش انرژی بدن + سلامت قلب

حلوای خوشمزه هندی | افزایش انرژی بدن + سلامت قلب

این بادام به تنظیم فشار خون و قند خون، بهبود سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان ها، بهبود عملکرد سیستم عصبی و سلامت پوست، مو و چشم کمک می کند.

علاوه بر این، حلوای هندی به دلیل داشتن موز در سلامت قلب، مغز، سیستم گوارش و استخوان ها نیز موثر می باشد و سبب افزایش انرژی بدن، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی و درمان اسهال و تهوع می شود، بنابراین حلوای هندی با داشتن ترکیبات مقوی و خواص بسیار می تواند یک میان وعده ی عالی برای کودکان و بزرگسالان باشد.

روش تهیه ی حلوای هندی

این حلوا برای ماه رمضان نیز بسیار مناسب می باشد. اگر دوست دارید روش تهیه ی حلوای هندی را یاد بگیرید. تا پایان این مطلب با وان مارکت همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوای هندی (برای 9 نفر):

  1. موز درشت 6 عدد
  2. شکر یک پیمانه
  3. پودر هل نصف قاشق چای خوری
  4. کره آب شده 2.5 قاشق غذاخوری
  5. بادام هندی خرد شده 2 قاشق غذاخوری

دستور پخت حلوای هندی

پنج عدد از موز‌ها را در غذاساز پوره کنید. تابه نچسب را روی شعله متوسط بگذارید تا گرم شود. پوره موز را در آن بریزید و دائم هم بزنید تا کاملا طلایی شوند. شکر را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکرها آب شوند. پودر هل را اضافه کنید، مراقب باشید مخلوط نسوزد.

وقتی موزهای این مخلوط از ظرف مثل حلوا ور آمد، کره را اضافه کنید و دوباره به هم زدن ادامه دهید. در این مرحله باید بادام هندی را اضافه نمایید. قالبی همچون قالب باقلوا یا هر قالب صاف دیگر را انتخاب کنید و با کمی از کره آب شده چربش کنید. مخلوط را داخل قالب بریزید. سطح آن را صاف کنید و دست‌ کم 3 ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس حلوا را از یخچال خارج نمایید و یک موز را داخل مواد بگذارید و حلوا را به دور موز رول کنید. پس از آن می توانید حلوا را با شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و سرو کنید.