برای پیش بینی بورس فردا باید بدانیم که در روزهای قبل برای بورس چه اتفاقی افتاده است و در بورس فردا چه اتفاقاتی تاثیر گذار است و با نتیجه گیری از این دو می توانیم در مورد بورس فردا پیش بینی کنیم.

از ابتدای سال 1402 که بورس تهران شاهد چندین هفته سبز بوده است این بار با معاملات سرخ رنگی مواجه شده است به طوری که شاخص کل بورس در طول هفته حدود 10 درصد کاهش داشته است و در 4 روز انتهایی 13 هزار میلیارد پول از کدهای حقیقی خارج شده این در حالی است که از ابتدای اسفند ماه سال 1401 تا روز شنبه فقط 20 هزار میلیارد تومان وارد سهام گردیده است. در روز چهارشنبه در حالی که بازار دارای ثبات مثبتی بود این امر به سمت منفی شدن پیش رفت و مجددا شاهد فروش سهام در اکثر موارد بودیم.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 24

پیش بینی بورس فردا یکشنبه 24

شاخص کل بورس در روز پنج شنبه با یک کاهش 1.22 درصدی به محدوده 2.227 میلیون وارد شده است و درطرف دیگر شاخص هم وزن با یک عملکرد ضعیف تر کاهش 2.24 درصد را تجربه نموده است.

ارزش معاملات خرد سهام که مدتی در بالای 20 هزار میلیارد تومان جابجا مشد با خروج 3067 میلیارد تومان پول از کدهای حقیقی به 17208 میلیارد تومان رسیده است.

با توجه به نظرهای مختلف در مورد ریزش بازار سهام وجود دارد اما نمی توان به طور قطعی در مورد علل اصلی اظهار نظر کرد. در ادامه با وجود اینکه بازار سهام طی دو ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است این کاهش به یکباره شبهات زیادی را ایجاد نموده است ازاین رو با توجه به کاهش هیجانات منفی در بازار می توان انتظار داشت که معاملات با روند منطق تری پیش رود. بابررسی شرایط موجود و  نگاهی به وضعیت تکنیکالی نماگر تالار شیشه‌ای به پیش بینی بورس فردا میتوان رسید.

کارشناشان بازار بورس دراین زمینه نظراتی دارندکه به شرح زیر است:

روند فروش سهام در محدوده‌های بالای دامنه نوسان روزانه دو هفته‌ای بود که از سمت حقوقی‌های بازار اتفاق می‌افتاد تا بتواند از شتاب صعودی بازار بکاهد اما آن‌ها همچنین اجازه ریزش را نیز به قیمت سهام نمی‌دادند تا اینکه وضعیت از کنترل خارج شد و فشار فروش در معاملات بورس تهران به اوج خود رسید. از سمت دیگر اما برخی عنوان می‌کنند که این ریزش دستوری بوده و در ابتدای هفته، طی تماسی با بازارگردان‌ها، دستور فروش صادر شده و به آن‌ها اجازه خرید نداده‌اند. با این حال هیچگونه سنجه مشخصی برای رصد چنین ادعایی نیست و شاید همین موضوع را بتوان یکی از بزرگترین عدم شفافیت‌ها در بورس تهران دانست. با این حال دلیل هرچه بود، امنیت سرمایه‌گذاری در بورس تهران بار دیگر به خطر افتاد و بخشی از اعتمادی که به سختی بازگشته بود را از بین برد.

پیام تکنیال به بورس تهران

اگر به روند تکنیکالی بورس تهران طی روزهای گذشته نگاهی بیاندازیم، همانطور که پیداست، پس از کاهش‌هایی که طی ۴ روز گذشته اتفاق افتاد، کندل‌های شاخص کل بورس کف کانال صعودی خود را به سمت پایین شکست و از آن خارج شد که این موضوع می‌تواند برای مدتی مسیر افزایشی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای را متوقف کند. از سمت دیگر، رسم خطوط فیبوناچی اکستنشن می‌تواند محدوده‌هایی برای واکنش کندل‌های شاخص کل را نمایان کند و همانطور که دیده می‌شود، برخورد به محدوده ۱.۶۲ درصد فیبو موجب توقف روند نزولی شد اما سطح بالاتر نیز اجازه مسیر صعودی ابتدایی بازار چهارشنبه را نداد. با این تفاسیر انتظار می‌رود که شاخص کل بورس برای مدتی در محدوده‌های ذکر شده (۲.۲۵ الی ۲.۳۵ میلیون واحد) نوسان کند تا قدرت جدید بتواند راه را برای ادامه صعود هموار سازد.

منبع:فردای اقتصاد.