قهوه یک نوشیدنی پرطرفدار است که اکثر افراد آن را دوست دارند. این نوشیدنی خوش طعم معمولا به صورت ☀️ گرم سرو می شود، به همین دلیل خوردن آن فقط در فصل زمستان و پاییز لذت بخش است. در سال 1600 میلادی برای اولین بار قهوه سرد یا قهوه کلد برو توسط ژاپنی ها ثبت شد. این قهوه به صورت سرد تهیه می شود و نسبت به قهوه ی معمولی عطر و عصاره ی بهتر و خاصیت بیشتری دارد. علاوه بر این، قهوه ی سرد برای کسانی که معده ی حساس و اسیدی دارند، بهتر می باشد و موجب مشکلات گوارشی در مصرف کنندگان نمی شود.

قهوه تابستانی! یک نوشیدنی عالی مخصوص روزهای گرم

قهوه تابستانی! یک نوشیدنی عالی مخصوص روزهای گرم

روش تهیه ی قهوه کلد برو

این قهوه در کاهش وزن، سلامت قلب، تنظیم قند خون و بهبود افسردگی موثر است و خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهد. از این قهوه ی خوشمزه می توانید در فصل تابستان نیز استفاده کنید و از خوردن آن در این فصل لذت ببرید.

مواد لازم قهوه کلد برو

دانه قهوه 230 گرم معادل 8 اونس
آب سرد 8 فنجان
ظرف شیشه ای در بسته یا فرنچ پرس 1 عدد
صافی ریز یا توری 1 عدد

طرز تهیه قهوه کلد برو

معمولا قهوه کلد برو با فرنچ پرس تهیه می شود ولی شما می توانید از شیشه درب دار ساده هم استفاده کنید. دانه های قهوه را به صورت درشت یا Coarse آسیاب کنید تا در نهایت قهوه شما صاف و خوش عطر و طعم شود. در صورتی که برای قهوه کلد برو از دانه های قهوه ریز آسیاب شده استفاده کنید، قهوه شما کدر و تلخ خواهد شد. آب و دانه های قهوه را در ظرف شیشه ای بریزید و اجازه دهید قهوه بدون فشار ته نشین شود. هر گونه فشار در این مرحله می تواند طعم و کیفیت قهوه شما را کاهش دهد. برای تهیه قهوه کلد برو با فرنچ پرس به هیچ عنوان پیستون فرنچ پرس را پایین ندهید و اجازه دهید قهوه به آرامی ته نشین شود. درب ظرف شیشه ای را بسته و آن را به مدت 18 الی 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا قهوه دم سرد شما آماده شود. در صورتی که از فرنچ پرس استفاده می کنید، پیستون را بالا نگه دارید و درب ظرف را با سلفون بپوشانید تا هوا به داخلش نفوذ نکند و عطر قهوه بیرون نیاید. برای سرو قهوه سرد کلد برو با یک صافی یا توری بسیار ریز قهوه را بدون فشار فیلتر کنید تا کدر و تلخ نشود. در فرنچ پرس هم می توانید به آرامی اهرم را به سمت پایین هل دهید و قهوه را با یک توری ریز صاف کنید. یک لیوان را با یخ پر کنید، نصف فنجان قهوه کلدبرو و نصف فنجان آب سرد را به یخ ها اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید کلد برو کافی را با شیر سرد سرو نمایید. علاوه بر این، می توانید کمی شکر یا خامه فرمی را هم هنگام سرو قهوه کلد برو استفاده کنید.

تفاوت آیس کافی و کلد برو کافی

با این که آیس کافی و کلد برو کافی هر دو نوشیدنی های سرد مخصوص فصل تابستان هستند ولی نباید آن ها را با هم اشتباه بگیرید. آیس کافی به همان روش اسپرسو تهیه می شود. سپسیک شات اسپرسو غلیظ را به همراه نصف فنجان آب یا شیر سرد و مقداری یخ سرو می کنند. قهوه کلد برو روش دم کردن بسیار طولانی تری دارد و عطر و طعم آن غلیظ تر است و کالری کمتری نسبت به آیس کافی دارد.