دستگیری اعضای یک باند ۵نفره کلاهبرداری و پولشویی خبر ساز شد. طبق خبر به دست آمده از سخنان رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ باندی ۵نفره از ۱۳۷ شهروند کلاهبرداری کرده و روش پولشویی آن ها فروش خودروهای صفر کیلومتر به قیمت کارخانه بوده است.
مهدی افشاری،سرهنگ کارآگاه برای توضیح جزئیات اظهار داشت:دلیل مشخص شدن همکاری این ۵نفر با یکدیگر شکایت تعدادی از شهروندان و به وجود آمدن پرونده های شبیه به هم بوده است.این مردان کلاهبردار با استفاده از روش فروش خودروهای صفر کیلومتر به قیمت کارخانه از شهروندان مبلغی غالب بر یک هزار میلیارد ریال تلکه کرده و بعد دست به فرار زده و جایی برای مخفی شدن یافته اند.

جناب سرهنگ افشاری بعد از بیان اینکه دو عضو این باند کلاهبردار را در مخفیگاهشان هنگامی که مشغول به مبدل سازی پول های دزدیده شده به ارزهای خارجی بوده اند،دستگیر کرده اند،به سخنان خود ادامه داد و گفت:کندوکاو همکارانم بیانگر این بود که شخص اول پرونده یعنی همان متهم اصلی که با همدستی یک دوست، بعد از پایان کلاهبرداری،گذرنامه ای جعلی دست و پا کرده و به وسیله آن به خارج از کشور رفته بود در حال حاضر قصد ورود به کشور را دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درادامه سخنان پیشین خود بیان داشت:طبق عملیاتی متهم اصلی را به همراه همدستش که توسط رصدهای اطلاعاتی از ورودشان از طریق مرز زمینی به کشور مطلع شده بودیم،دستگیر شدند و در همان حین آن سوی دیگر کارآگاهان موفق به یافتن متهم پنجم در مخفیگاهی واقع در محدوده میدان فردوسی تهران شدند که نقش مهم و زیادی را در فراری دادن متهمان اصلی داشت و او نیز دستگیر شد.
کارآگاه افشاری اظهار داشت:این ۵متهم همدستی با یکدیگر را کاملا پذیرفته و به ارتکاب ۱۳۷فقره کلاهبرداری با استفاده از شگرد فروش خودرو به قیمت کارخانه اعتراف کردند.
بنابر گزارشات پایگاه خبری پلیس،سرهنگ افشاری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی مورد تعهد را غالب بر هزار میلیارد ریال اعلام داشته اند،از شهروندان گرامی تقاضا کرد در صورت رؤیت از این قسم تخلفات فورا با پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس حاصل فرمایند.

منبع رکنا