آتیلا پسیانی، کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون، پس از یک دوره تحمل بیماری سرطان درگذشت. هومن سیدی و بسیاری از بازیگران دیگر در صفحات مجازی خود با انتشار عکس آتیلا پسیانی خبر فوت وی را به گوش مردم رسانده و ابراز تاسف کردند.

این بازیگر مشهور در هفته های پیشین در بیمارستانی واقع در کشور فرانسه بستری بوده و در همانجا جان به جان آفرین سپرده است. آتیلا پسیانی فرزند بانو جمیله شیخی و همسر فاطمه نقوی بود که هردوی آن ها از بازیگران مطرح سینما،تلویزیون و تئاتر کشورمان هستند.

آتیلا پسیانی متولد ۱۰اردیبهشت۱۳۳۶ در تهران است و دارنده مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا می باشد. وی پدر دو فرزند بوده که یکی از آنها دختر و دیگری پسر است و دخترش ستاره نیز در رکاب پدر از بازیگران معروف کشورمان می باشد. او حضور در تئاتر را از سال ۱۳۶۵ و اولین تجربه بازی در جلوی دوربین را از سال۱۳۵۷در فیلم کوتاه «سکوت و سلام» با همراهی «شاهرخ غیاثی» داشته است و همچنین نقش آفرینی در سینما را از سال ۱۳۶۰ در فیلم «عفریت» با همکاری «فرشید فلک نازی» آغاز کرد.

آتیلا پسیانی به خاطر بیماری سرطان در فرانسه در گذشت.

هومن سیدی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی در اینستاگرامش خبر از فوت این بازیگر معروف داد. این بازیگر در هفته های پیش در فرانسه در بیمارستان بستری شده بود.

آتیلا پسیانی متولد سال 1336 در تهران است , لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دارد , وی فرزند «جمیله شیخی» و همسر «فاطمه نقوی» بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر است.

مادرش مرحوم جمیله شیخی بازیگر سینما و تلویزیون بود.دو فرزند دارد ، یک پسر و یک دختر ، دخترش ستاره نیز بازیگر است .

بازی در تئاتر را از سال 1356 و حضور جلوی دوربین را از سال 1357 با فیلم کوتاه «سکوت و سلام»، همکاری «شاهرخ غیاثی» تجربه کرد و همینطور بازی در سینما را از سال 1360 با «عفریت»، همکاری «فرشید فلک نازی» شروع کرد.