هر خانواده ای نیاز اصلی اش داشتن یک سقف برای زندگی می باشد متاسفانه با توجه به اجاره های سنگین و رهن های سرسام آور مستاجران خیلی تحت فشار هستند و هرکسی طبق میل و نظر خودش برای ملک خودش قیمت تعیین می کند. که این کار جز فشار به قشر کم درآمد و متوسط جامعه به هیچ کس دیگر آسیبی وارد نمی کند.

با توجه به مشکلات بازار مسکن دولت به این فکر افتاد که تسهیلات مختلفی را در قالب طرح های حمایتی از خانواده ها اجرا کند. طرح مسکن ملی هم یکی از طرح های حمایتی دولت می باشد که هدف اصلی آن خانه دار شدن قشر ضعیف جامعه می باشد.

برای ثبت نام طرح ملی مسکن با گوشی همراه خودتان هم می توانید وارد سایت شوید و مراحل ثبت نام را انجام بدهید.

بعد از یک وقفه ی طولانی مدت بالاخره استان خراسان رضوی هم در لیست استان ها قرار گرفت و مردم می توانند تا پر نشدن ظرفیت ثبت نام کنند.
دولت بجز طرح ملی مسکن طرح های دیگری مثل وام ودیعه مسکن، وام بازسازی بافت فرسوده ، افزایش سقف وام مسکن و… را انجام داده است.

مراحل ثبت نام مسکن ملی:

۱- در قدم اول وارد سایت https://tem.mrud.ir شوید.
۲- قدم دوم باید شماره تلفنی که به نام سرپرست خانوار است را وارد کنید یک پیامک حاوی کد برای خط ارسال می شود که آنرا وارد می کنید.
۳- سپس اطلاعات شخصی سرپرست خانوار و تعداد افرادی که تحت کفالت او هستند را وارد می کنید.
۴- سپس گزینه ثبت نام مسکن ملی را انتخاب می کنید در اینجا باید استان مورد نظر خودتان را انتخاب کنید ، که گزینه استان خراسان رضوی به تازگی و بعد از مدت ها باز شده است.
۴- در قدم بعدی شهر را انتخاب می‌کنید که مثلا برای استان خراسان رضوی شهر جدید بینالود آمده است.
بعد از قسمت پیگیری سفارش می توانید سفارش خودتان را پیگیری کنید و ببینید در چه مرحله ای قرار دارد.