دیدن چین و چروک در صورت میتواند باعث نگرانی بیشتر خانم ها شود که از عوامل ایجاد کننده این خطوط ، افزایش سن ، سبک زندگی نامناسب و… است. بوتاکس یکی از روش های درمان این مشکل است که به صورت های مختلفی انجام میشود، اما امروز ما میخواهیم که روش های در خونه برای حل این مشکل مطرح کنیم.

بوتاکس طبیعی

بوتاکس طبیعی

پوست صورت سرشار از کلاژن است و استفاده از موادی که کلاژن زیادی دارد میتواند کمک کند به کاهش چین و چروک پوست که از این مواد هم میشود به صورت خوراکی استفاده کرده و هم به صورت ماسک

 

بوتاکس طبیعی در خانه

1. ژله و پودر ژلاتین : این مواد برای درد های مفصلی بسیار مفید است و یک کلاژن ساز است و نقش مهمی در بازسازی پوست دارد زیرا امینه اسیدهای طبیعی زیادی است.

2. نشاسته ی ذرت : نشاسته ذرت یک بوتاکس طبیعی شناخته شده است زیرا پوست را آبرسانی میکند، قرمزی و التهاب پوست را برطرف میکند و سرشار است از انتی اکسیدان ها  است که کمک زیادی به بازسازی پوست و رفع چین و چروک میکند.

3. تخم مرغ : تخم مرغ سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها و پروتئین ها است. این ماده خونگی باعث میشود که منافذ باز پوست کمترشود التهاب و قرمزی پوست را از بین میبرد و یک لایه بردار وآبرسان پوست است.

4.جوش شیرین : جوش شیرین دارای خواص ضدباکتری است و پوست را لایه برداری میکند و باعث کاهش منافذ باز پوست میشود اما نباید زیاد روی کرد در استفاده از این ماده زیرا در استفاده طولانی مدت و زیاد باعث میشود که ph پوست به هم بریزد و چین و چرون کم هارا افزایش دهد.

5.ژل آلوئه ورا :پوست را آبرسانی میکند، آفتاب سوختگی را درمان میکند، تسکین سوزش و خارش پوست میشود و پوست را سریع بازسازی میکند.

6. چای سبز : یک بوتاکس خانگی و راحت است و میتوان برای کاهش چین و چروک و سیاهی اطراف چشم از آن استفاده کرد.

روغن های برای چین و چروک

1.روغن آرگان :روغن آرگان چین و چروک را کاهش میدهد و پوست را بازسازی و تغذیه میکند. کافی است با روغن آرگان پوست خود را ماساژ دهید.

2روغن نارگیل : مرطوب کننده و تقویت کننده پوست است و خاصیت ضدعفونی دارد.

3.روغن رزماری : خواص زیادی دارد از جمله کاهش چین و چروک تقویت ابرو  و مو

4. روغن اسطوخودوس : جلوگیری از چین و چروک و ضد التهاب است و منافذ باز را کمتر میکند.

ماسک طبیعی برای چین وچروک

  1. تخم مرغ ، ابلیمو ، روغن نارگیل: یک سفیده تخم مرغ + نصف لیموی تازه و نصف پیمانه روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی صورت بذارید و سپس با آب سرد بشورید.