ابشار دودن در نزدیکی لازا با فاصله 15 کیلومتری یکی از جاهای بکر و دیدنی ترکیه هست. هنگام سفر به این ابشارا شما شاهد حضور مردمان بومی خواهید بود که انواع سوغاتی را عرضه می کنند. همچنین تعداد زیادی شتر خواهید دید که با دریافت 3 لیر چند دوری در اون هوای دلنشین و طبیعت خواهید زد. چادرزنی بومیان نیز از دور خودنمایی میکنند.

جدای از این ابشار میخواهم از مجسمه آتاتورک هم توضیحاتی قرار بدم که در ادامه خواهید خواند.

آبشار دودن / آنتالیا

1 9

 معرفی این مکان باعث خوشحالی است و بایدبگم بسیار هیجان زده هستم که چنین مکانی در داخل مرزهای ترکیه است. آبشار دودن پر از گردشگرانی است که ازهمه جای جهان برای بازدید به آنجا می آیند.در ورودی آبشار می توانید شتر سواری کنید و عکس های خاطره انگیزی بگیرید.در این مکان مغازه‌های سوغاتی‌فروشی و غذاخوری‌های متنوع و همچنین پارک جوانان نیز وجود دارد.

آب آبشار دودن از ارتفاع 50 متری در ساحل لارا که حدود 15 کیلومتر با آن فاصله دارد با صدایی بلند به دریا می ریزد.

مجسمه آتاتورک / آرتوین

این مجسمه که در زمینی به مساحت 7.5 هکتار در آتا تپه، در دامنه کوه جنیا، که قابل توجه ترین قسمت آرتوین است، ساخته شده است، این مجسمه بزرگ ترین مجسمه آتاتورک در ترکیه و جهان است. ارتفاع آن 22 متر و وزن آن 60 تن است.از 40 تن فولاد و 10 تن مس و 10 تن مواد مختلف ساخته شده است.

2 7

در مجموع 1480 قطعه برای ساخت مجسمه استفاده شده است که نمادی از موضع آتاتورک در Afyon Kocatepe قبل از پیروزی بزرگ تهاجمی است. همچنین، پرچم ترکیه به مساحت 216 متر مربع با طول تیرک 60 متر در کنار مجسمه به اهتزاز درآمده است.