شهر ترنتو که به آن ترنت نیز میگویند شهری باستانی و زیبا در کنار رودخانه آدیجه در ایتالیا است که قبلا بخشی از اتریش بوده و بعدا به ایتالیا ملحق شده است.

ترنتو یکی از ثروتمندترین و مرفه ترین شهرهای ایتالیا است و مردمان آن از نظر کیفیت زندگی، استاندارد زندگی و فرصت های شغلی و تجاری در رتبه بالایی قرار دارند.

ترنتو جذابیت تاریخ مهم خود را با زیبایی روستایی در پای کوه های دلربا ترکیب می کند.

Untitled 15

مقصدی بسیار مورد توجه برای کسانی که عاشق تاریخ و طبیعت، جنگل ها و برف، فرهنگ و غذاهای عالی هستند. ترنتو شهری است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد: این شهر در کریسمس میزبان یک بازار محبوب و پر جنب و جوش است، تا حدودی به لطف دانشگاه تاریخی و برجسته اش، زندگی فرهنگی غنی دارد، و همه چیز در یک مرکز تاریخی لذت بخش در دسترس است. و آن را می توان در عرض چند ساعت کشف کرد.

1 62

یک سنت طولانی و رنگارنگ آن را به برخی از مهم ترین لحظات تاریخ ایتالیا متصل می کند: مانند کلیسای اولیه مسیحیت و زیرزمین که در قلب کوه های آلپ واقع شده است که در دوره رومی توسعه یافت و حاوی عناصر زیادی از آن دوره است.

تاریخ هزاران ساله ترنتو همواره جاذبه ای برای ذائقه های مختلف از شمال و جنوب اروپا بوده است و ترکیب فرهنگی منحصر به فردی را ایجاد کرده است. بسیاری از غذاهای غنی از خوراکی های منحصر به فرد در منطقه معروف هستند.

محبوب ترین وخوشمزه ترین غذاهای ترنتو

سنت آشپزی ترنتینو به عنوان یک آشپزی برای بقا سرچشمه گرفته است، بنابراین بر اساس موادی ساده اما در عین حال دلچسب و سرشار از طعم است که با اصالت منشأ آلپ مشخص می شود، اما تحت تأثیر مناطق همسایه (ونتو و اتریش) قرار دارد.

Untitled 16

در میان دوستداران ماکارونی، کندرلی با پنیر، گوشت، سوسیس یا سبزیجات، توپ های تهیه شده از نان، تخم مرغ، آرد، شیر، ادویه جات و سبزیجات سرو می شود. ناگفته نماند اسپاتزل، که پت های کوچکی است که از آرد گندم، تخم مرغ و آب تهیه می شود و در آبگوشت سرو می شود یا با مواد مختلف مانند پنیر، سوسیس و خامه پر می شود.
سالادای کارنه، یک گوشت گاو خوشمزه که در نمک، ادویه جات ترشی جات و گیاهان ترشی شده است، کسانی را که عاشق طعم های قوی هستند خوشحال می کند.
بدون مقدمه، اشترودل سیب شیرین با سیب، دارچین، دانه کاج و کشمش در خمیرش معروف است.

سایر غذاهای لذیذی که می توان در سالن های غذاخوری معمولی پراکنده در سطح شهر امتحان کرد عبارتند از: strangolapreti alla trentina، سوپ جو ترنتینو و خورش گوشت گوزن ترنتینو.

مکان های شگفت انگیز ترنتو

می توان از مسیرهای توریستی ترنتو دور شد تا جواهرات کمتر سفر شده را کشف کرد.

1 63

مکان‌های خارق‌العاده در ترنتو عبارتند از اوریدو دی پونته آلتو، یک دره خیره‌کننده که طی هزاران سال توسط آب‌های متلاطم تورنت فرسینا حک شده است و دو آبشار باشکوه. یک ماجراجویی واقعاً طاقت فرسا به ارمغتن آورده است.

در عوض بازدید از موزه هوانوردی جیانی کاپرونی به شما امکان می دهد از مجموعه هواپیماهای تاریخی شگفت زده شوید.

فواره نپتون قرن هجدهم در ترنتو بر میدان دوئومو مسلط است و باید آن را تحسین کرد.

دوستداران طبیعت باغ گیاه شناسی آلپاین Viote را دوست خواهند داشت، یکی از قدیمی ترین باغ های آلپ با 2000 گونه از گیاهان مرتفع که برخی از آنها در معرض خطر انقراض هستند.