رئیس پلیس آگاهی تهران در خبری از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که با ترفند اشتغال زایی 32 مالباخته را فریب داده و 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

کلاهبرداری 30 میلیاردی

کلاهبرداری 30 میلیاردی

سرهنگ علی ولیپور درمورد این خبر بیان کرد:

با وقوع کلاهبرداری های متعدد در غالب تاسیس شرکت تحت عنوان اشتغال زایی از شهروندان، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

همچنین در ادامه گفت:

حقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، مرد جوان از  سال گذشته چند شرکت تاسیس کرده و تحت عنوان اشتغال زایی، مبالغ زیادی به عنوان دریافت ضمانت از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران به صراحت اعلام کرد:

 کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت و مخفیگاه متهم را در شمال تهران شناسایی کردند و پی بردند مرد جوان قصد دارند تا با تاسیس یک شرکت دیگر از شهروندان کلاهبرداری کنند.

ایشان پس از بیان اینکه کارآگاهان به محض دریافت اطلاعات اساسی به  طرف مخفیگاه متهم حرکت کرده و در یک اقدام منسجم آن را دستگیر کردند ادامه داد:

متهم پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تاسیس شرکت تحت عنوان اشتغال زایی به ارزش 30 میلیارد ریال اعتراف کرد و 32 مال باخته با مراجعه به پلیس آگاهی آنها را شناسایی کردند.

متهم دستگیر شده  برای کشف جرایم احتمالی  و شناسایی شکات دیگر به دست کارآگاهان اداراه چهاردهم پلیس آگاهی سپرده شد.

منبع:رکنا