خبر خوش بورس برای متولدین 1401 امکان خرید صندوق های قابل معامله است که به گفته ذبیح الله سلمانی خرید صندوق‌های قابل معامله برای متولدین سه ماهه دوم ۱۴۰۱ از ابتدای خرداد ماه امسال آغاز میشود.

خبر خوش بورس برای متولدین 1401/ خرید صندوق بورسی

خبر خوش بورس برای متولدین 1401/ خرید صندوق بورسی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد بیان کرد به ازای هر متولد سال ۱۴۰۱ قانون بودجه مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در نظر دارد که این مبالغ از منابع عمومی دولت تامین می شود.

در زمان ثبت نام در یک بازه ی  زمانی۲۰ روز که از چهارم اردیبهشت ماه شروع  و تا ۲۴ اردیبهشت ماه ادامه داشت ۳۷۸ هزار و ۶۵۳ نفر ثبت نام کردند این در صورتی است که بر اساس آمار ثبت احوال در سال گذشته 980 هزار نفر متولد شدند که حدود ۳۸۰ هزار نفر در سه ماهه اول به دنیا آمده اند. بر اساس این آمارها ۹۵ درصد والدین متولدین سه ماه نخست ۱۴۰۱ نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

ذبیح الله سلمانی با بیان اینکه فقط والدین افرادی که در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ اقدام کرده بودند و ثبت نام متولد سه ماهه نخست کامل شده است گفت با توجه به کامل شدن ثبت نام متولدین سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱،ثبت نام متولدین سه ماه دوم سال گذشته از ابتدای خرداد آغاز می شود

معاون توسعه وزارت اقتصاد گفت:

والدین برای ثبت نام باید به نام فرزند خود کد بورسی دریافت کنند که این موضوع در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir دیده شده است.

بر اساس این خبر والدین باید به سامانه https://my.gov.ir بخش طرح تشویق فرزندآوری و جمعیت مراجعه کنند.

پس از ورود به این سامانه والدین کد ملی فرزند را وارد کرده یک پیامک برای والدین ارسال می گردد، که پس از آن باید بانک را انتخاب کنند که میت وانند یکی از بانک های عامل ملی یا  پست بانک رو کلیک کنند.

بعد از آن ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله برای آنها باز می شود که باید حداکثر سه مورد از این صندوق ها را انتخاب کنند در ادامه به صورت غیر حضوری اقدام به افتتاح حساب می کنند و وزارت اقتصاد مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان به ازای هر فرزند واریز کرده و شرکت کارگزاری بانک ملی اقدام به خرید سهام قابل معامله می کند و به صورت سپرده آنها را به شرکت‌های سپرده گذاری مرکزی انتقال می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین