سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور درباره درگیری مرزی با طالبان توضیحاتی را ارائه نمود. بنابر اخبار ارائه شده، سردار رضایی گفت: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز طالبان به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل از سمت افغانستان تیراندازی  نمودند که مرزبانان شجاع ما قاطعانه با این عوامل مقابله کردند.

جزئیات درگیری طالبان با نیروهای مرزی ایران/شهادت 2 مرزبان ایرانی

جزئیات درگیری طالبان با نیروهای مرزی ایران/شهادت 2 مرزبان ایرانی

ایشان در ادامه افزود: پس از تیراندازی های طالبان مرزبان درجه یک ایران به نیروهای طالبان تذکرات لازم را داد اما مجدداً ساعتی قبل با شروع تیراندازی درگیری ها ادامه پیدا کرد.

ایشان در ادامه افزود: در ادامه درگیری ها از سوی طالبان سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کل کشور به نیروهای مرزی خود قاطعانه دستور داد شجاعانه از مرزهای ایران دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعرض به مرزهای ایران را ندهند.

سردار رضایی گفت: نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تعدی و تعرض به مرزهای ایران پاسخ قاطع خواهند داد و حاکمان افغانستان باید در مقابل این عمل نسنجیده و مخالف با قوانین بین‌المللی پاسخگو باشند.

در تیراندازی طالبان به سمت مرزهای ایران  متاسفانه دو نفر از مرزبانان عزیز شهید و دو شهروند مجروح گردید.

سخنگوی وزارت کشور طالبان در پیامی گفت: نیروهای ایرانی به طرف آ نها شلیک کردند و آن ها در مقابل این واکنش نشان دادند.
در تیراندازی هر دو طرف یک فرد کشته شده‌اند و تعدادی هم زخمی گریدند این موضوع به بزرگان هر دو کشور رسیده و اوضاع تحت کنترل آن ها می باشد.

لازم به ذکر است که متاسفانه فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی هفته قبل به دست طالبان کشته شده است.

منبع ایسکانیوز