ضد آفتاب یکی از عناصر اصلی و جدانشدنی روتین های پوستی روزانه است که هر انسانی در رده‌ های سنی مختلف باید قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از آن استفاده کند. برند نوتروژینا Neutrogena برندی است که به سفارش ترکیه و ساخت فرانسه تهیه شده است. این محصول از نظر کیفیت بسیار مناسب است و انواع پوست را پوشش می‌دهد. برای بررسی انواع ضد آفتاب نوتروژینا با ما همراه باشید.

ضد آفتاب های نوتروژینا

ضد آفتاب های نوتروژینا نقش مهمی در مراقبت از پوست در مقابل اشعه های مختلف خورشید ایفا می کنند. این ضد آفتاب ها خاصیت ضد چروک دارند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند. چرا که میزان گردش خون را افزایش داده و باعث می شوند اکسیژن بیشتری به منافذ پوست برسد. در عین حال، بسته به نوع ضدآفتاب، وجود ویتامین‌های مختلفی همچون ویتامین E، C، آنتی اکسیدان ها و نئو گلوکوزامین لطافت بسیار خوبی به پوست می دهد و بیشترین میزان محافظت از پوست شما را انجام می دهد.

ترکیبات ضد آفتاب های Neutrogena کلاژن ساز هستند و میزان چربی در آن متعادل استفاده شده است. در نتیجه، این ضد آفتاب ها منافذ پوست را نمی بندند که این موضوع باعث می شود راه های تنفس پوست بسته نشود و جوش و آکنه روی پوست فرد ایجاد نکند. بسته شدن منافذ و وجود چربی بیش از حد، راه های تنفسی پوست را مسدود می کند و باعث ایجاد جوش می شود.  این ضد آفتاب ها ضد آب هستند و بسته به نوع آن به صورت متوسط به مدت یک ساعت و چهل دقیقه توانایی مقاومت در برابر آب را دارند. در کنار ویژگی های نامبرده، آنچه مهم است تنوع در محصولات این برند است. از ویژگی های این برند تنوع مدل های آن است که برای انواع پوست ها مناسب است. این مدل ها شامل کرم ضد آفتاب، ژل کرم ضد آفتاب، اسپری ضد آفتاب، لوسیون ضد آفتاب نوتروژینا و فلوئید ضد آفتاب نوتروژینا است که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند.

کرم ضد آفتاب نوتروژینا

یکی از معمول ترین انواع ضد آفتاب نوتروژینا، ضد آفتاب به شکل کرم است. این کرم ها معمولا غلیظ هستند و آبرسانی بالایی دارند. به همین دلیل، افرادی که پوست خشک و حساس دارند بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. کرم ضد آفتاب نوتروژینا مجهز به فناوری Dry-Touch است و به ظاهر پوست حالتی مات و غیر چرب می دهد. بسته به نوع آن می تواند فاقد چربی باشد و افراد با مدل های پوستی مختلف می توانند از آن استفاده کنند. به طور مثال، کرم ضد آفتاب نوتروژینا هیدرو بوست مخصوص صورت است و برای انواع پوست مناسب است. این کرم حاوی آنتی اکسیدان و هیالورونیک اسید است.

ژل کرم ضد آفتاب نوتروژینا

ژل کرم ضد آفتاب بافت سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می شود، به همین علت برای پوست های چرب و مختلط بسیار مناسب باشد. ژل کرم ها میزان چربی متفاوتی دارند و همین موضوع مانع تبخیر رطوبت و خشکی دست می شود. ژل کرم ضد آفتاب نیز اثربخشی و ماندگاری کمتری نسبت به نوع کرم ضد آفتاب دارد. چرا که ژل کرم فرمولاسیونی بر پایه آب و روغن دارد و به اندازه کرم پایدار نیست. معمولا ژل های ضد آفتاب و ژل کرم های ضد آفتاب نوتروژینا برای پوست های چرب یا مختلط کاربردی تر هستند. افرادی که نمی توانند از کرم های سنگین استفاده کنند، بهتر است از ژل کرم ضد آفتاب نوتروژینا استفاده کنند.

اسپری ضد آفتاب نوتروژینا

یکی دیگر از انواع مدل های ضد آفتاب، ضد آفتاب به فرم اسپری است که ویژگی های خاص خودش را دارد. اسپری ضد آفتاب نوتروژینا درست مانند کرم ضد آفتاب، قطرات ریزی روی پوست ایجاد می کند که از پوست در برابر اشعه آفتاب محافظت می کند. اسپری ضد آفتاب برای نواحی از بدن که دسترسی به آن سخت تر است چون گوش ها، پشت کمر و پاها قابل استفاده است. از اسپری ضد آفتاب نوتروژینا برای مواقعی که نیاز به تمدید ضد آفتاب دارید. اما، صورتتان پوشیده از لوازم آرایشی و میکاپ است و امکان پاک کردن آن را نداشته باشید، مناسب است. اسپری ضد آفتاب نوتروژینا گزینه خوبی برای زمانی که عجله دارید یا مشغله زیادی دارید است.

لوسیون ضد آفتاب نوتروژینا

لوسیون ضد آفتاب نوتروژینا یکی دیگر از انواع ضد آفتاب های نوتروژینا است که در عین محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب، مانع از ایجاد جوش روی آن می شود. لوسیون ضد آفتاب نوتروژینا در عین زیباتر کردن پوست، آن را براق نمی کند و ظاهر ماتی به پوست می دهد. لوسیون ها نسبت به کرم ضد آفتاب بافت متفاوتی دارند. پایه لوسیون آب است. به همین دلیل، ترکیبات آن از کرم ضد آفتاب سبک تر است. لوسیون خیلی راحت تر جذب پوست می شود و بسیار ماندگار است. لوسیون ها معمولا برای پوست های چرب مناسب تر است. لوسیون ضد آفتاب نوتروژینا پوست را براق نمی کند و اثر ماندگاری دارد.

فلوئید ضد آفتاب نوتروژینا

برند نوتروژینا این بار با طرح ضد آفتابی از نوع فلوئید و فرمولاسیون فوق العاده آن توانسته است محصول بسیار خاصی را به بازار ارائه کند. فلوئید ضد آفتاب نوتروژینا آبرسانی بسیار قوی است که باعث می شود علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید، از چروک شدن و پیری پوست نیز جلوگیری کند. فلوئید ضد آفتاب نوتروژینا خاصیت ضد لک دارد و تیرگی های ایجاد شده روی پوست را از بین می برد. بسته به نوع آن و ویژگی هایی که دارد، می تواند خواص دیگری نیز داشته باشد. فلوئید ضد آفتاب نوتروژینا معمولا به فرم مایع است و می توانید از آن به صورت روزانه استفاده کنید.

محصولات نوتروژینا با فرمولاسیون پیشرفته و استاندارد های پزشکی یکی از برند های مطرح اروپایی است. هنگام خرید ضد آفتاب Neutrogena ابتدا نوع پوستتان را تشخیص دهید. سپس، متناسب با آن ضد آفتاب مورد نظر را انتخاب کنید. ضد آفتاب های نوتروژینا کیفیت بسیار بالایی دارند و در کنار محافظت پوست در برابر آفتاب قابلیت جوانسازی، روشن کنندگی، درخشان کننده و مرطوب کننده نیز دارند. ضد آفتاب ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از این موارد بسته به نوعی که دارند، برای پوست های مختلف، به شیوه های مختلف قابل استفاده هستند. به طور مثال، کرم های ضد آفتاب بر پایه روغن ساخته می شوند. به همین دلیل، برای پوست های خشک و حساس مناسب تر از حالت ژل ضد آفتاب است که بر پایه آب است و برای پوست های چرب مناسب تر است.