سهام فرهنگیان بر اساس مدل ها و فرمول های احصا و مجموع ارزش ها شامل ارزش روز دارایی، آورده دولت، سهم الشرکه فرهنگیان و سود سنوات به مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان به آنها اختصاص داده می شود.

اعطای سهام به فرهنگیان از 31 اردیبهشت ماه

اعطای سهام به فرهنگیان از 31 اردیبهشت ماه

واگذاری این سهام در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مصادف با ولادت حضرت معصومه آغاز و جزئیات این سهام به فرهنگیان ارائه می گردد.

علت تاخیر در طرح ارزش مالکانه به این دلیل بود که این طرح پیچیدگی های زیادی داشت که در نهایت با استفاده از نظر نخبگان بازار سرمایه و کارگروه علمی به ۱۰ مدل علمی رسیدیم که در مدت کمتر از ۶ ماه طرح به مرحله عمل رسید.

عوامل موثر در تعیین سهم هر فرهنگی در صندوق:

مدت عضویت هر معلم در صندوق، مدت ماندگاری او، میزان سود مترتبه فعالیت‌های اقتصادی بر وجوه او و میزان واریزی‌های دولت برای او همگی در تعیین این سهم هر فرهنگی تاثیر دارد.

چه کسانی می توانند این سهام را دریافت کنند؟

1 میلیون 600 هزار نفر مشمول این طرح هستند. بازنشستگان، انصرافی‌ها، از کار افتادگان و در یک جمله همه آنها که امروز شاغل نیستند و در اولویت اول قرار دارند و ۸۰۰ هزار نفر می‌شوند و در مورد افراد شاغل  این سهم در زمان بازنشتگی به آن ها تعلق می گیرد.

میزان این دارایی ۷۰ هزار میلیارد تومان می باشد که اگر به یک میلیون ۶۰۰ میلیون تقسیم شود حدود ۴۰ میلیون تومان در قالب سهام به افراد واگذار میگردد.

 سهام شرکتهای واگذار به فرهنگیان:

سهام شرکت بیمه معلم، بازرسی مهندسی و ماشین سازی اراک به ۸۰۰ هزار نفر مشمول برگزار می‌شود که به صورت متوسط بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به هر فرد اختصاص می گردد.

در مورد افرادی که هنوز کد بورسی دریافت نکردند دولت در یک بازه زمانی مهلتی را ایجاد می‌کند تا سهام آنها ذخیره و بعد از کد بورسی به آنها داده می شود.

در انتها هر شخص می تواند سهام خود را مدیریت کند و دولت هم آن را بلوکه نمی کند.

منبع:اقتصادآنلاین