با استفاده از ضدعفونی کننده ها بیماری های دیگر تشدید می شود , دانشمندان با تخقیقات فراوان بر روی ضد عفونی کننده ها به این نتیجه رسیدند که این محلول ها می توانند بیماری های زمینه ای دیگر را در افراد تشدید کنند و استفاده بی رویه آن ها خطرناک است.

بعد از اپیدمی کرونا مردم از محلول های ضد عفونی کننده و الکل استفاده زیادی کردند که با آن تا حدودی توانستند در انتقال از آن جلوگیری کنند.

این بیماری با ضدعفونی کننده ها

این مهم باعث شد که استفاده از این محلول به یک رفتار هنجاری در بین مردم تبدیل شود و غافل از آن بودند که خود محلول می تواند برای بیماری های دیگر مضر باشد.

اریکا هارتمان یکی از محققان این مقاله و استاد دانشگاه نورت وسترن اذعان دارد: موادی که دارای QAC هستند می توانند بیماری های زمینه ای در دیگران را تشدید کرده و به بحران دیگر جهانی مانند کرونا تبدیل شوند.

بنزالکونیوم کلرید و آمونیوم کلرید ار مواد به کار رفته در محلول های ضد عفونی کننده هستند که در صورت استفاده بیش از حد از آن بسیار خطرناک شده و موجب بیماری های دیگر در افراد بویژه آسم و التهاب می شود.

 ضدعفونی‌کننده‌ها می‌توانند عامل تشدید بیماری‌های دیگر باشند

وضعیت اضطراری همه‌گیری کرونا به پایان رسید، اما در طول این دوره استفاده غیرضروری از مواد ضدمیکروبی افزایش پیدا کرد و این مسئله پیوندهایی با برخی از مشکلات سلامتی، مقاومت در برابر داروهای ضدمیکروبی و آهای محیط‌زیستی داشته است.

گروهی از دانشمندان در پژوهشی به بررسی اثر افزایش مصرف ترکیبات آمونیوم نوع چهارم (QAC) به‌عنوان ضدعفونی‌کننده در منزل، مراکز بهداشت، مراکز آموزشی و محیط کار پرداخته‌اند. آن‌ها می‌گویند استفاده از این مواد شیمیایی در بسیاری از موارد بی‌فایده و حتی آسیب‌رسان است.

محققان توصیه کرده‌اند که برای تمیزکردن وسایل و سطوح از همان روش‌های معمول با آب و صابون یا در صورت نیاز، از محصولات ضدعفونی‌کننده ایمن‌تر استفاده شود. در برخی از مطالعات کشف شده است که میان QAC و بیماری‌هایی مثل آسم، درماتیت و التهاب رابطه‌ای وجود دارد.

ضدعفونی‌کننده‌ها می‌توانند عامل تشدید بیماری‌های دیگر باشند

«اریکا هارتمان»، از نویسندگان این مقاله و استاد دانشگاه نورت‌وسترن می‌گوید: «طعنه‌آمیز است که استفاده بیهوده از مواد شیمیایی در یک بحران بهداشت درواقع دارد به یک بیماری دیگر دامن می‌زند. مقاومت ضدمیکروبی از پیش از دوره همه‌گیری سالانه باعث مرگ میلیون‌ها نفر شده بود. ضدعفونی‌کردن بیش از اندازه، به‌ویژه در رابطه با محصولات حاوی تهدیدی است که می‌تواند شرایط را بدتر کند.»

پیشنهاد ویژه
مهاجرت,مهاجرت تحصیلی,اعزام دانشجودانشگاه مورد علاقتو دورادور دنبال نکن!کلیک کنو اونجا باشخانه عمرانشغلی پردرآمد با دوره آنلاین آزمون کارشناس رسمی دادگستریمرکز افزایش قد ، افزایش قد ، جراحی افزایش قدافزایش قد با تنها روش علمی و تضمینی در معتبر ترین کلینیک

یکی از رایج‌ترین انواع QAC ماده‌ای به نام  است، اما نمونه‌های دیگر آن را می‌توانیم با پسوند «» یا مواردی از این دست شناسایی کنیم. البته همه محصولات موظف به ذکر نام این ماده در برچسب مواد تشکیل‌دهنده خود نیستند. برای مثال، در برچسب اکثر رنگ‌ها ضروری نیست که به QACها اشاره شود.

در هر صورت، دانشمندان توصیه می‌کنند که استفاده از ترکیبات آمونیوم نوع چهارم در موارد غیرضروری متوقف شود. «کرول کویتکوفسکی»، از دیگر نویسندگان این مقاله و دانشمند مؤسسه Green Science Policy می‌گوید: «کاهش بسیاری از مصارف QAC موجب انتشار کرونا نمی‌شود. درواقع این کار باعث می‌شود خانه، کلاس درس، دفتر کار و دیگر محیط‌های مشترکمان سالم‌تر شود.»

منبع: بیتوته