رحم تقریبا در کنار مثانه می باشد و چون طبع مثانه سرد است این سرما به رحم هم منتقل می شود، پس برای گرم کردن رحم باید از خوراکی های گرم کننده رحم مصرف کنید تا رحمتان دچار سردی نشود. رحم یکی از بخش های مهم در بدن خانمها می باشد که باید به آن توجه بسیار زیادی بشود. یکی از مهم ترین وظایف رحم، نگهداری جنین می باشد، بنابراین باید توجه بسیاری به آن بشود و مراقب های ویژه ای از این عضو بدن به عمل بیاید.

شکل ظاهری رحم دقیقا مانند یک گلابی می باشد که پایین شکم انسان قرار گرفته است.که مسئول تولید مثل، قاعدگی و بارداری خانمها می باشد. مصرف کردن مواد غذایی سرد باعث می شود که دچار مشکلات گوارشی و مشکلات دیگر شوید. سردی رحم باعث می شود شما دچار حاملگی نشوید و لانه گزینی انجام نمی شود به علت وجود سرما در رحم اگر هم لانه گزینی اتفاق بیفتد دوامی نخواهد داشت و منجر به سقط جنین می شود.

رحم ممکن است دچار بیماری های مختلفی شود مثل سرطان رحم، عفونت رحم، چسبندگی رحم، فیبروم رحم و سردی رحم از انواع بیماری‌های رحم می باشد. که هر کدام از این بیماری ها می تواند خطرات بسیار زیادی برای رحم بوجود بیاورد.

راه های گرم کردن رحم:

۱- ورزش:

برای گرم کردن رحم سعی کنید یکی از ورزش های پیاده روی ، کگل و یا یوگا را انجام دهید. و تایمی از روز را به این ورزش ها اختصاص دهید.

۲- مواد غذایی:

از مواد غذایی گرم مثل کاچی، انجیر، زیتون، خرما، عسل، حلوای سیاهدانه، دمنوش بابونه در مدت زمان پریودی استفاده کنید.

۳- گرم نگه داشتن:

سعی کنید پاهای خودتان را با یک جوراب بپوشانید و آنها را گرم نگه دارید، شکم و کمر خودتان را با شال یا کمربند چرمی بپوشانید.

۴-نشستن:

از نشستن روی زمین و سرامیک و پارکت و … که سرد هستند خودداری کنید.

۵- پیشبند:

خیلی از خانمها عادت دارند بدون پیشبند ظرف می شورند و لباسشان خیس می شود حتما برای شستن لباس از پیشبند استفاده کنید.

۶- کاهش درد:

برای کم کردن درد های شدید پریودی از کیسه آب گرم یا یک کیسه که داخل نمک داغ شده است استفاده کنید.

۷- ماساژ کمر و شکم:

با روغن بابونه، سیاهدانه و زیتون ماساژ شکم و کمر را انجام بدهید، ماساژ باعث حل مشکلات ناباروری می شود‌.