صبحانه دوست داشتنی ما یعنی کله پاچه فقط در ایران درست نمی شود این غذا در خاورمیانه و آسیا بسیار پرطرفدار است ولی روش های درست کردن آن باهم متفاوت میباشد. از آنجایی که دوست داریم روز خود را با صبحانه ای مقوی و خوشمزه شروع کنیم به سراغ کله پاچه میرویم و این باب و مرسوم شده که اتفاقا عادت خوبی است. دوست داران کله پاچه حتما میدانید که این غذا کلسترول و کالری بالایی دارد و برای کسانی که اضافه وزن دارند یا رژیم میگیرند اصلا گزینه ی خوبی نیست اما در شرایطی که نمیتوانید از آن بگذرید خوردن کله پاچه برای صبحانه و اول روز بهتر است تا در طول روز فعالیت و تحرک داشته و هضمش کنید.

با در نظر گرفتن کالری کله پاچه نباید از فواید آن غافل شد طبع کلی کله پاچه سرد می باشد، زبان گوسفند سرشار از ویتامین B می باشد، هم چنین پاچه خاصیت های زیادی دارد و برای ترمیم بافت های استخوان مصرف می شود ، باعث افزایش شیرمادران شیرده می شود.

مهم ترین فواید کله پاچه:

گوشت گوسفند گرم است و بسیار لذید می باشد و خاصیت های بسیاری دارد . بقیه اعضای بدن گوسفند هم مثل دل و جگر گوسفند کله پاچه به عنوان یک وعده غذایی لذیذ و پرخاصیت به حساب می آید، کله پاچه هم شامل دست و پا و کله گوسفند می باشد که کلسترول و چربی این غذا خیلی بالاست و نباید در مصرفش زیاده روی کنید، چون باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود. اما بخوانید فواید کله پاچه را:

۱- مبارزه با رادیکال های آزاد:

به دلیل داشتن سلنیوم از آسیب هایی که ممکن است رادیکال های آزاد به بدن شما وارد کند جلوگیری می کند.

۲- کاهش خستگی:

کله پاچه به دلیل داشتن ویتامین B6 باعث سرحالی و سرزندگی شما می شود.

۳- تقویت مو:

ویتامین B6 باعث تقویت موی سر شما می شود.

۴- تقویت سیستم ایمنی:

یکی از مهم ترین خواص کله پاچه تقویت سیستم ایمنی می باشد.

۵- تقویت استخوان:

کله پاچه دارای مقادیر فسفر است که برای سلامت و تقویت استخوان های بدن مفید می باشد.

۶- بهبود قلب:

کله پاچه باعث تقویت و بهبود سلامت قلب می شود.

۸- سلامت پوست:

ژلاتین یک ماده مقوی موجود در کله پاچه است که در بدن تبدیل به کلاژن می شود که برای پوست مناسب است و کلاژن باعث سفت شدن پوست می شود.

۹- تقویت معده:

مواد مقوی موجود در کله پاچه باعث تقویت معده می شود.

۱۰- منبع آهن:

کله پاچه دارای مواد مقوی مثل آهن، زینک و ویتامین B12 می باشد.