خیلی از افراد از داشتن شکم بزرگ اذیت هستند و از این مسئله رنج می برند. شکم بزرگ علاوه برمشکلاتی که ممکن است برای سلامتی شما بوجود بیاورد. روش های زیادی وجود دارد که با آنها از شر شکم گنده خودتان راحت شوید. ورزش کردن یکی از بهترین و راحت ترین راهی است که به کمک آن می توانید شکم خودتان را کوچک کنید.

در کنار ورزش کردن از مواد غذایی استفاده کنید که به لاغری شما کمک کند.

مواد خوراکی برای کوچک کردن شکم:

1-تخم مرغ:

از تخم مرغ می توانید به صورت آبپز استفاده کنید و میان وعده مصرف داشته باشید.

2-سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی باعث می شود که کالری موجود در این ماده غذایی تبدیل به چربی نشود.

3-جو دوسر:

جو دوسر سیستم ایمنی را تقویت می کند و سطح گلوکز خون را تنظیم می کند.

4- آلو:

آلو باعث کاهش چربی جمع شده دور شکم می شود.

5-اسفناج:

سبزیجات تیره باعث می شود که چربی شکم کاهش پیدا کند.

ورزش های مناسب لاغری شکم

راه های لاغری شکم

راه های لاغری شکم

1- پیاده روی:

پیاده روی باعث کالری سوزیمی شود، روزانه نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا از شر چربی های شکم راحت شوید.

2- اسکات:

اسکات یکی از بهترین حرکت های ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو می باشد و به فرم دهی بدن شما کمک می کند.

برای کسری از ثانیه روی سطح بنشینید و سپس فوراً پاشنه های خود را فشار دهید تا در حالی که زانوهای خود را از هم باز نگه داشته اید، بایستید. روی جعبه “آرام ننشینید”. در حالت چمباتمه خود بمانید و قبل از بالا آمدن برای یک ثانیه مکث کنید.

3-پل باسن:

روی زمین دراز بکشید و زانوهایتان را خم کنید و پاهایتان را صاف روی زمین بگذارید. از طریق پاشنه های خود حرکت را آغاز کنید کنید و به باسن خود فشار دهید تا باسن خود را به سمت بالا هدایت دهید. این حرکت را در ست هایی که می توانید تکرار کنید.

4- حرکت pull aparat:

یک بند ورزشی به اندازه عرض شانه خود بگیرید و آن را در ارتفاع سینه نگه دارید. آرنج خود را قفل نگه دارید. با فشردن تیغه های شانه خود به هم شروع کنید و باند را از هم جدا کنید تا بازوها ۱۸۰ درجه باز شوند. کمر خود را قوس ندهید

5- طناب بازی:

طناب زدن یک ورزش عالی برای عرق کردن زیاد و چربی سوزی می باشد، طناب بازی یکی از بهترین ورزش های برای چربی سوزی می باشد.

6- سگ پرنده:

«سگ پرنده» نامی عجیب برای این حرکت است. در حالی که هماهنگی و تعادل شما را افزایش می دهد، عضلات باسن و ستون فقرات شما را هدف قرار می دهد. این تکنیک را هر روز انجام دهید تا بتوانید پیشرفت مداوم داشته باشید.

7-باند مقاومتی خم شده:

روی یک نوار مقاومتی بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و یک سر آن در هر دست شما باید باشد. زانوهای خود را کمی خم کنید و باسن خود را خم کنید تا نیم تنه تقریباً موازی با زمین شود. کمر خود را صاف نگه دارید، تیغه های شانه خود را به هم فشار دهید و صاف کنید و این حرکت را چند ست بر اساس توانایی هایتان انجام دهید.