برف بهاری شهرستان خلخال را سفید پوش کرد. به گفته ی غلامرضا گلمرادی-رئیس اداره ی هواشناسی این شهرستان بارش برف و باران از شامگاه 24 اردیبهشت 1402 شروع شده است. وی در ادامه افزود: میزان بارش باران و برف در خلخال به بیش از 30 میلی متر رسیده است و مناطق مرتفع و کوهستانی اطراف خلخال نیز به طور کامل سفید پوش شده اند.

برف بهاری این شهر را سفید پوش کرد!

برف بهاری این شهر را سفید پوش کرد!

نور محمدی-مدیر-جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از کاهش دمای هوای این شهرستان در روزهای آینده خبر داد و برای پیشگیری از خسارات، از تولید کنندگان خواست تا دمای گلخانه ها، سالن های قارچ، مرغداری ها و دامداری ها را تنظیم و کنترل نمایند. علاوه بر این، به کشاورزان و باغداران توصیه نمود تا اقدامات لازم برای پیشگیری از یخ زدگی میوه ها، درختان و ماشین آلات کشاورزی را انجام دهند تا از خسارات احتمالی به تولیدات، محصولات و ماشین آلات کشاورزی جلوگیری شود.

رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی از شب گذشته، بارش برف و باران در شهر خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده و بارش برف ارتفاعات مشرف به این شهر را سفیدپوش کرد.

غلامرضا گلمرادی از بارش بیش از ۳۰ میلیمتر برف و باران در این شهر خبرداد و افزود: گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران‌سنجی مناطق مختلف این شهرستان حاکی از بالا بودن میزان بارندگی‌های برف و باران نسبت به میزان بارش‌های شهر خلخال است.

وی اظهار کرد: حداقل دمای هوای امروز خلخال به یک درجه بالای صفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان روز قبل ۶ درجه کاهش یافته است.

حسن نورمحمدی ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال هم با اشاره به احتمال افت قابل ملاحظه دمای هوا در روزهای آتی و خطر آسیب‌دیدگی محصولات کشاورزی به تولیدکنندگان، کشاورزان و صاحبان مرغداری و دامداری و گلخانه‌ها و نیز باغداران توصیه کرد تمهیدات لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود رعایت کنند.

وی تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن تولید قارچ و سالن‌های تولید، محافظت لازم از ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از یخ‌زدگی آب موتور، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی سردرختی و شکوفه میوه درختان تازه ببار نشسته در مناطق مختلف این شهرستان و محافظت از باغ‌های میوه دانه‌دار ضروری دانست.

منبع:ایرنا.