رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بیان کرد:امروز:پنجشنبه ۱۳مهر:در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب و جمعه:۱۴مهر:وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی شده و فردا(جمعه ۱۴مهر) کاهش دمای هوا در شمال شرق کشور بین ۴تا۸ درجه رخ می دهد و مواج بودن دریای خزر در دو روز آتی و همچنین مواج بودن خلیج فارس را نیز را به دنبال دارد.

صادق ضیاییان طبق آخرین بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز یعنی سیزدهمین روز مهرماه اعلام کرد:برای استان های اردبیل، گیلان،خراسان شمالی،گلستان،مازندران،بعضی مناطق استان‌های آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی،خراسان رضوی،زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین،البرز،تهران و سمنان بارندگی،وزش باد شدید گذرا و شاید صاعقه پیش‌بینی شده و در نواحی حاصلخیز احتمال تگرگ وجود دارد.

او در ادامه درمورد هوای تهران در دو روز آتی اینگونه بیان کرد:هوای تهران فردا (۱۴مهر) اندکی ابری و افزایش باد را به دنبال خواهد داشت و دمای هوا تا ۱۵درجه کاهش یافته و تا ۲۵درجه افزایش یابد و شنبه:۱۵مهر:حداقل دما ۱۷ درجه و حداکثر دما ۲۷ درجه خواهد بود و آسمان تهران صاف و وزیدن باد گذرا پیش بینی شده است.

وی در پایان افزود:۱۴تا۱۶ مهرماه یعنی از روز جمعه تا یکشنبه در بسیاری از نواحی کشور شاهد آسمانی صاف خواهیم بود.پیش بینی ها بیانگر این است که شاهد رشد ابر و بارش پراکنده در بعضی مناطق شمال شرق در روز جعمه ۱۴ مهر و علاوه برآن فردای آن روز یعنی در ۱۵مهر(شنبه)در شمال غرب و ارتفاعات البرز و همچنین در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در مورخ ۱۶مهرماه(دوشنبه)خواهیم بود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به جو پایدار هوای کشور طی سه روز آتی، گفت: جمعه (۱۴ مهر) در شمال شرق کشور دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان گفت: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز ( پنجشنبه ۱۳ مهر) در استان‌های اردبیل، گیلان، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه تا یکشنبه (۱۴ تا ۱۶ مهرماه) در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است. جمعه (۱۴ مهر) در برخی نقاط شمال شرق، شنبه (۱۵ مهر) در شمال غرب و ارتفاعات البرز، دوشنبه ( ۱۶ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رشد ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، تاکید کرد: شایان ذکر است امروز (پنجشنبه ۱۳ مهر) در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، و جنوب غرب و جمعه (۱۴ مهر) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۱۴ مهر) در شمال شرق کشور دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد. طی دو روز آینده نیز دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس مواج است.

ضیاییان در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۴مهر) کمی ابری، همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۱۵مهر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. منبع رکنا.