امروز 13 خرداد ۱۴۰۲  به بررسی قیمت انواع خودرو پراید محصول شرکت سایپا که یکی از پرفروش ترین خودرو داخلی در بازار است می پردازیم.

 امروز شنبه 13 خرداد در مهم ترین معاملات خودرو های شرکت سایپا ،پراید 111 ( پراید هاچ بک ) با قیمت 360 میلیون تومان به فروش می رسد که در اردیبهش ماه سال 1399 تولید آن متوقف شده است .بر اساس اطلاعات به دست آمده تا بدین لحظه ، قیمت خودرو پراید 131 ، 350 میلیون تومان تعیین شده است.  پراید 151 ( وانت بار ) با قیمت کارخانه 221 میلیون و 380 هزار تومان و قیمت بازاری 300 میلیون تومان به فروش میرسد.

قابل ذکر است که قیمت های گفته شده در این گزارش ممکن است در طول روز دچار تغییر شود.

 

قیمت خودرو پراید

قیمت خودرو پراید

پس از سهمیه بندی بنزین در آبان 1398 و افزایش قیمت دلار ، قیمت خوردو شدیدا افزایش یافت و روند صعودی به خود گرفت.هم چنین یکی از عوامل دیگر افزایش قیمت خودرو تولید کمتر خودرو نسبت به تقاضای آن بوده است. اما باز هم مسئولان سهمیه بندی بنزین را در این امر بی تاثیر نامیده و تقصیر را بر گردن دلالان خودرو انداخته اند.

روش های قیمت گذاری خودرو

درست است که اصلی ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت یک خودرو تقاضا و عرضه آن می باشد اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر قیمت خودرو بی تاثیر نیستند . از این عوامل می توان به دلالان خودرو اشاره کرد که با فعالیت های خود قیمت گذاری خودرو را در کشور دچار مشکل می کنند و خریداران خودرو را  نیز دچار سردرگمی می کنند.

یکی دیگر از این عوامل نیز ، فروش خودروها در بازار آزاد است که از طریق سایت های انتشار دهنده ی آگهی فروش انجام می شود.

مسئولان کشور باید نظارت کافی بر این امر داشته باشند و از وجود قیمت های گوناگون از یک مدل خودرو در کشور که از طریق عوامل ذکر شده در بالا انتشار می شود جلوگیری به عمل آورند.