اگر‌شما به تازگی تجربه مادر شدن دارید یادگیری این روش ها برای رفع نفخ شکم نوزاد برایتان ضروری است. شما به عنوان یک مادر باید یک سری اطلاعات درباره نوزادتان بدانید و از وضعیت های او اطلاع داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. نفخ شکم نوزاد یکی از مشکلاتی میباشد که ممکن است هر مادری با آن روبه رو شود نوزاد شیرخوار به دلایل های مختلفی دچار نفخ و دل‌درد می شود.

به طور کلی نفخ نوزاد یعنی جمع شدن گازهایی در معده که نمی توانند از دستگاه گوارش نوزاد خارج شوند و انقباضات دردناک شکمی را سبب می شود.

تغذیه مادر نقش خیلی مهمی در دل درد و نفخ نوازد دارد چون نوزاد مستقیما از بدن مادرش تغذیه می کند و غذاهای نفاخ باعث دل درد و نفخ دل کودک می شود‌. گاهی اوقات هم نوزاد در حال مکیدن ممکن است مقداری هوا وارد معده خودش کند و دچار نفخ شود‌؛ تقریبا اکثر نوزادان دچار این نفخ میشوند و باید این نفخ دل درمان شود تا مشکلات دیگری برای او بوجود نیاورد. اما از کجا بدانیم کودکمان بخاطر نفخ شکم اذیت شده و بیقراری میکند؟ در ادامه علائم نفخ و همچنین روش های آسان درمان را برایتان آورده ایم؛ اگر شما هم ترفند و روش دیگری بلد بودید لطفا در انتهای مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

علائم نفخ:

۱- گریه مداوم می کند و به راحتی ساکت نمی شود.
۲- صورتش قرمز رنگ می شود.
۳- سرساعت مشخصی با صدای بلند گریه می کند.
۴- گاز داخل روده هایش زیاد است.
۵- دست هایش را مشت می کند.
۶- پاهایش را داخل شکمش جمع می کند.

۶ راه برای درمان نفخ شکم:

۱- کودکتان را در آغوش بگیرید و او را به آرامی تکان دهید.
۲- شکم کودکتان را به آرامی ماساژ دهید.
۳- با پاهای کودک حرکت دوچرخه را اجرا کنید.
۴- به آرامی کودک خود را بالا و پایین کنید.
۵- بعد از شیر خوردن کودک را به صورت عمودی در آغوش بگیرید‌.
۶- بعد از شیر خوردن آرام آرام به پشت کودک بزنید‌.