افزایش و جذب مشتری از هدف هایی است که هر آرایشگری در آرایشگاه خود به دنبال آن است . در این بخش تکنیک ها و راه هایی را بیان میکنیم که هم برای آرایشگاه های مردانه و هم آرایشگاه های زنانه کاربردی و موثر بوده و  از جمله راه های جذب مشتری در ارایشگاه میباشد و جذب مشتری به آرایشگاه شما را چند برابر میکند.

۱.تبلیغات اینترنتی برای جذب مشتری در ارایشگاه

۲.قرارداد بستن با عکاس حرفه ای در ارایشگاه تان

۳.استفاده از کارت های خاص

۴.چگونگی تبدیل ساعات خلوت به ساعات شلوغ

۵.پذیرایی از مشتری ها برای جذب مشتری در آرایشگاه

۶.ارائه نمونه کار و مشاوره رایگان به مشتری ها

۷.داشتن خدمات متنوع

۸.ویژگی کارکنان حرفه ای در ارایشگاه

۹.رعایت اصول بهداشتی

۱۰.تخفیف های ماهانه و هفتگی

۱۱. چگونگی محیط داخلی ارایشگاه

۱.تبلیغات اینترنتی برای جذب مشتری در ارایشگاه

برای تبلبغات اینترنتی میتوانید از تلگرام و اینستاگرام استفاده کنید که بیشترین کاربران را در ایران دارند. روش دیگر طراحی سایتی حرفه ای برای ارایشگاهتان است که برای طراحی سایت حرفه ای میتوانید از افراد اگاه در زمینه طراحی سایت کمک بگیرد.

مطالب اموزشی ،عکس ها و ویدیو های جذاب و با کیفیت ازکارهایتان، مشاوره های پوستی، تغذیه و عکس هایی با کیفیت از ارایشگاهتان در صفحه های اجتماعی و سایت تان قرار دهید. همینطور میتوانید در صفحه هایتان از تخفیف های کوتاه مدت و پیشنهادهای ویژه و جذاب ، جوایز و قرعه کشی ها استفاده کنید تا دنبال کننده ها و مخاطبان بیشتری در صفحات اینترنتی خود داشته باشید و برای مخاطبان صفحه هایتان خسته کننده نباشند.

آدرس دقیق،هزینه ها و اطلاعات تماسی را در صفحه هایتان قرار دهید. با روش تبلیغات اینترنتی درست و مداوم میتوانید تا 50 درصد جذب مشتری در ارایشگاهتان را افزایش دهید.

راه های جذب مشتری آرایشگاه

تبلیغات اینترنتی برای جذب مشتری ارایشگاه

 

راه های جذب مشتری آرایشگاه

تبلیغات اینترنتی برای جذب مشتری ارایشگاه مردانه

۲.قرار داد بستن با یک عکاس حرفه ای در ارایشگاهتان

این کار باعث میشود ارایشگاه شما خاص تر به نظر بیاید. اغلب مشتری ها دوست دارند بعد از اتمام کار شما ،از خودشان چندین عکس در همان لحظه داشته باشند. این کار باعث تشویق مشتری ها برای امدن به ارایشگاه شما و سود بیشتر میشود و باعث افزایش جذب مشتری بیشتری در مغازه شما میشود.

راه های جذب مشتری آرایشگاه

راه های جذب مشتری در آرایشگاه

۳.استفاده از کارت های خاص

از کارت هایی استفاده کنید و دفعاتی را که مشتری به آرایشگاه شما می آید را در آن ثبت کنید و وقتی تعداد مراجعه ی آنها به تعداد مشخصی رسید به انتخاب خودتان میتوانید او را از یک خدمات رایگان یا تخفیف دار بهره مند کنید این کار باعث میشود مشتری برای چندمین بار به آرایشگاه شما بیاید.

راه های جذب مشتری آرایشگاه

استفاده از کارت های خاص برای بازگشت مجدد مشتری

۴.تبدیل ساعات خلوت به ساعات شلوغ 

همیشه سعی کنید اطلاعات مورد نیاز مشتریان را ثبت کنید روز هایی که حس میکنید مشتری کمتری دارید میتوانید در آن روز ها با مشتریانتان تماس بگیرید و پیشنهاد های ویژه و تخفیفاتی فقط تا پایان آن روز برای آنها ارائه کنید این کار باعث میشود که مشتری مشتاق شود و برای استفاده از آن پیشنهادات آن روز به آرایشگاه شما مراجعه کنند.

۵.پذیرایی از مشتری ها برای جذب مشتری در آرایشگاه

این کار باعث افزایش جذب مشتری در آرایشگاه شما میشود و اهمیت زیادی دارد شما میتوانید از یک پذیرایی مختصر و کم هزینه مثل یک نوشیدنی ،بیسکوییت ، کیک و… استفاده کنید و از جمله راه های جذب مشتری در آرایشگاه است.

۶.ارائه نمونه کار ها و مشاوره رایگان به مشتری

همیشه قبل از شروع کار نیاز ها و خواسته های مشتری را بشنوید و اگر پیشنهاد های دیگری دارید آنها را به مشتری ارائه دهید اما پیشنهادات خود را به مشتری تحمیل نکنید.

نمونه هایی از کار های خود که شامل عکس و ویدیو از کارهای خودتان است را به مشتری نشان دهید تا اعتماد مشتری به شما و حرفه تان بیشتر شود.

۷.داشتن خدمات متنوع 

برای سود بیشتر و جذب مشتری های دیگری از خدمات بیشتری استفاده کنید این خدمات میتواند فروش محصولات آرایشی،مشاوره پوست ،تغذیه ،داشتن سالن های ماساژ،یوگای صورت و…باشد.

۰۸ویژگی کارکنان حرفه ای در ارایشگاه

در استخدام کادر خود بیشترین دقت را داشته باشید زیرا که داشتن افرادی مجرب و حرفه ای، با روابط عمومی بالا میتواند سود شما را تا 30تا60درصد افزایش دهد بنابراین از افراد باتجربه،خوش برخورد،با انظباط، و آراسته استفاده کنید این کار باعث بازگشت مشتری به ارایشگاه شما میشود.

کارکنان آرایشگاه ظاهری اراسته و مرتب داشته باشند و از یونیفورم های شیک و یکسانی استفاده کنند.

را های جذب مشتری آرایشگاه

ویژگی کارکنان حرفه ای در ارایشگاه

۹.رعایت اصول بهداشتی

رعایت اصول بهداشتی تاثیر بسزایی در جذب مشتری آرایشگاه دارد. همواره نظافت سالن چک شود و یک نفر برای کار های نظافتی مشخص شود.

سعی کنید از لباس ها و وسایل یکبار مصرف برای مشتری استفاده کنید تا مشتری احساس راحتی بیشتری داشته باشد. و یا هر بار وسایل استفاده شده را برای هر مشتری ضدعفونی کنید.

۱۰.تخفیف های ماهانه یا هفتگی

تخفیف های ماهانه یا هفتگی داشته باشید و این تخفیف ها را داخل سایت یا صفحه های اجتماعی خود قرار دهید و همه را مطلع کنید. میتوانید از قرعه کشی های ماهانه استفاده کنید و جوایز ارزشمندی برای مشتری در نظر بگیرید این جوایز میتواند خدمات رایگان آرایشگاهتان باشد و این تخفیف ها را برای مدت کوتاهی مثلا ۲تا ۳روز محدود کنید تا مشتریان سریع تر جذب شوند.

۱۱.محیط داخلی آرایشگاه

از رنگ های مکمل یا متضاد ، پوستر و تابلو های شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی ارایشگاه خود استفاده کنید.

موزیک های شاد و ارامش بخش  و رایحه ای خوشبو در فصا پخش کنید تا مشتری احساس آرامش بیشتری در ارایشگاه شما داشته باشد.

از وسایل و تجهیزات به روز و پیشرفته در ارایشگاه خود استفاده کنید تا هم برای خودتان و هم برای مشتری ها کار راحت و خوشایند و ارامش بخش باشد.

در آرایشگاه تان مکانی جدا برای سرگرم کردن مشتری هایی که در انتظار نشسته اند اماده کنید که در آنجا میتوانید از کتاب ها، مجله ها، وسایل بازی های سرگرم کننده مثل شطرنج و منچ استفاده کنید.

راه های جذب مشتری در آرایشگاه

چگونگی محیط داخلی آرایشگاه