هندوانه یار همیشگی قلب همه است چون که هندوانه دارای مواد مفیدی است که طبق نظر متخصصان به سلامت قلب و عروق کمک میکند.
طبق گفته دکتر ریگود تدوالکار متخصص قلب و عروق ممکن است بعضی از افراد هندوانه را به علت دارابودن قند زیاد برای سلامت قلب مناسب ندانند.ولی قندهای موجود در میوه از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار هستند،بنابراین تأثیرشان بر قندخون کمتر از قندهای سایر منابع است.

همچنین فیبر موجود در هندوانه و آب زیادش تأثیرات آن بر قندخون را در صورت مصرف متوسط کاهش می دهد.هندوانه از پتاسیم بالایی برخوردار است که می تواند به تنظیم فشارخون کمک کند و میزان بالابودن آب هندوانه هیدراتاسیون مناسب را تضمین می کند که برای نگهداری غیرمستقیم ویسکوزیته خون و در کاهش ترومبوز بسیار مهم است.

فواید هندوانه

هندوانه یار همیشگی قلب همه

هندوانه ویتامین دارد

هندوانه سرشار از ویتامین C است که برای سلامت اندوتلیال کلیدیست و از وحدت رگ های خونی محافظت می کند.
هندوانه میوه ایست دارای ویتامین ها و موادمعدنی دیگر که عبارتنداز:بتاکاروتن،ویتامینB۶،منیزیم و فولات که می توانند فواید قلبی عروقی مفیدی داشته باشند.

درکل میوه ها باید بخش مهمی از رژیم غذایی یک فرد سالم باشند؛زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها،ضدالتهاب ها،فیبر رژیمی و آب هستند و قادر به بهبود عملکرد قلب و عروق و مغز می باشند،به علاوه برآن پوست را شاداب کرده و جلوی پیشروی بعضی از سرطان ها را می گیرند.
دکتر جان پی هیگینز متخصص قلب و عروق ورزشی در دانشکده پزشکی مک گارون گفت:مصرف میوه به صورت روزانه برای سلامتی بدن ضروریست و باید هرروز بیشتر از دیروز باشد به خصوص تناول هندوانه و مرکبات.

تاثیر میوه بر سلامت گوارش

میوه ها تأثیر بسزایی بر سلامت دستگاه گوارش گذاشته و انرژی زا هستند همچنین نقش مثبتی بر خلق و خوی ما دارند.

دکتر تدوالکار افزود:اگر فواید قلبی عروقی هندوانه و دیگر فوایدش طبق تحقیقات به دست آمده مثبت باشد امکان قرار گرفتن آن در لیست رژیم غذایی سالم برای سلامت قلب افزایش می یابد،بنابراین بسیار مناسب خواهد بود زیرا دسترسی افراد به هندوانه آسان است و مقرون به صرفه نیز می باشد.اما مطالعات و تحقیقات بیشتری لازم است تا بتوان هندوانه را در رژیم غذایی سالم برای قلب طبق دستورالعمل و توصیه ها قرار داد.