مربای موز یکی از خوش طعم ترین و مقوی ترین مرباها می باشد که می توانید در تمام فصول سال آن را تهیه کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. این مربای خوشمزه سرشار از مواد مغذی است و انرژی زا می باشد. مصرف مربای موز برای تمام گروه های سنی به خصوص کودکان بسیار مفید است.

موز به دلیل داشتن درصد بالای پتاسیم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسزایی در سلامت بدن دارد و در کنترل فشار خون، تقویت سیستم گوارش، ارتقای سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب، تنظیم قند خون و کاهش سریع وزن نیز موثر می باشد. علاوه بر این، موز غنی از آنتی اکسیدان است و مصرف آن می تواند به حفظ سلامت پوست و مو و مقابله با پیری زودرس کمک کند.

کنترل فشار خون با این مربای خوشمزه

کنترل فشار خون با این مربای خوشمزه

روش تهیه ی مربای موز:

مواد لازم برای تهیه مربای موز:

موز 500 کیلوگرم
لیموترش 1 عدد
شکر 350 کیلوگرم
آب نیم لیتر
زعفران دم کرده در صورت تمایل 1 قاشق غذا خوری
پودر هل نصف قاشق چای خوری
خلال پسته، بادام و گردوی خورده شده در صورت تمایل به میزان دلخواه

دستور پخت مربای موز:

برای تهیه مربای موز شکر را با آب مخلوط کنید و اجازه دهید بجوشد تا قوام بیاید. در این حین موزها را به صورت حلقه ای خرد کنید؛ دقت کنید حلقه های موز خیلی نازک و خیلی ضخیم نباشند. آب لیموترش ها را بگیرید و صاف کنید. سپس روی موزهای حلقه شده بریزید. سعی کنید تمام قسمت های موز به آبلیمو آغشته شود. آبلیمو برای جلوگیری از تیره شدن موزها است. پس از اینکه شربت قوام آمد، موزها را اضافه کنید و اجازه دهید خیلی کم در حدود 2 الی 3 دقیقه بجوشد. اگر موزها نرم تر و رسیده تر بودند کمتر بجوشانید؛ یعنی به محض جوشیدن شعله را خاموش کنید؛ اما اگر موزها سفت بودند می توانید به مدت 5 دقیقه دیگر آن ها را بجوشانید؛ مواظب باشید که موزها له و نرم نشوند. در پایان زعفران دمکرده و گلاب را اضافه کنید و خیلی با احتیاط هم بزنید و شعله ی زیر آن را خاموش کنید. زمانی که مربای شما خنک شد، خلال های پسته، بادام و گردو را اضافه کنید و اجازه دهید مربا خوب سرد شود. سپس آن را داخل ظرف درب دار تمیزی بریزید و در یخچال به مدت چند روز نگهداری کنید. ماندگاری مربای موز مانند دیگر مرباها نیست و باید زود مصرف شود.