افرادی که به کبدچرب غیرالکلی مبتلا هستند می توانند به وسیله رژیم غذایی ژاپنی پیشرفت آن را کند کنند.
طبق این مطالعه غذاهای سویا،غذاهای دریایی و جلبک دریایی ارتباط بسیار خوبی با کند کردن پبشروی فیبروز کبدی دارند.این رژیم باعث می شود مصرف غذاهای مفید بیشتر و مصرف قند و چربی های اشباع شده و حتی سدیم کمتر شود.

جلوگیری از بیماری کبدچرب به سبک ژاپنی

جلوگیری از بیماری کبدچرب به سبک ژاپنی

طبق مطالعات جدیدی پیروی از رژیم غذایی ژاپنی نشانگر کند شدن بیماری کبدچرب است.نویسندگان این مطالعه ۱۳۶نفر را که درگیر بیماری کبدچرب بودند و در بیمارستان دانشگاه متروپولتین اوزاکا بستری بودند را زیر نظر گرفته و هرفرد را نسبت به پایبندی آن به شاخص رژیم غذاییmJDI۱۲جز موسوم به mJDI۱۲ بررسی کرده و امتیاز دادند و در نتیجه همه نمرات بالایmJDI۱۲ و بیانگر کند شدن پیشرفت فیبروز کبدی بود.

رژیم غذایی به سبک ژاپنی شامل۱۲غذا و گروه غذایی می باشد:
۱. برنج
۲. سوپ میسو
۳. ترشی
۴. محصولات سویا
۵. سبزیجات سبز و زرد
۶. میوه‌ها
۷. غذاهای دریایی
۸. قارچ
۹. جلبک دریایی
۱۰. چای سبز
۱۱. قهوه
۱۲. گوشت گاو
افرادی که از بین این غذاها،سویا و غذاهای دریایی و جلبک دریایی بیشتری مصرف می کردند در مهارکردن پیشرفت فیبروز کبدی از توانایی چشمگیری برخوردار بودند.
علاوه برآن طبق تحقیق محققان مصرف زیاد محصولات سویا باعث تولیدبیشتر توده عضلانی می شود.
غذاهایی که سرشار از قندهای تصفیه شده،یا چربی اشباع شده،نمک یا چربی ترانس هستند،همگی می توانند با افزایش التهاب و مقاومت به انسولین و با افزایش استرس اکسایشی بربدن،بیماری کبدچرب را افزایش دهند.

رژیم غذایی ژاپنی به کُند کردن پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند کمک می‌کند.

این مطالعه نشان داد که غذاهای سویا، غذاهای دریایی و جلبک دریایی به شدت با کُند کردن پیشرفت فیبروز کبدی مرتبط هستند.

رژیم غذایی ژاپنی مصرف غذاهای باکیفیت و مصرف کمتر قند، چربی‌های اشباع شده و سدیم را ترویج می‌کند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی به سبک ژاپنی می‌تواند به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کند تا پیشرفت آن را کُند کند. نویسندگان این مطالعه رژیم غذایی و پیشرفت بیماری ۱۳۶ فرد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی را که در بیمارستان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در ژاپن تحت درمان بودند، تحت نظر گرفتند.

غذاهایی که سرشار از قندهای تصفیه شده، یا چربی اشباع شده، نمک یا چربی ترانس هستند، همگی می‌توانند با افزایش التهاب و مقاومت به انسولین و با افزایش استرس اکسایشی بر بدن، بیماری کبد چرب را افزایش دهند.