عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، معتقد است که پس از پایان سند چهار ساله برنامه عملیاتی میزان اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی رشد همراه خواهد شد. رئیس دانشگاه فنی حرفه ای بر اساس گزارشات در گروه خبرنگاران با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای ۶۵ درصد از آن ها جذب بازار کار می‌شوند اظهار نمود: بر اساس آمارهای موجود اکثریت فارغ التحصیلان از دانشگاه فنی حرفه ای وارد بازار کار شده و در بازار کسب درآمد می نمایند.

فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای مستقیما وارد بازار کار می شوند!

فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای مستقیما وارد بازار کار می شوند!

ایشان در ادامه گفت: سیاست های بزرگ و برنامه های موجود در سند ۴ ساله برنامه عملیاتی دانشگاه های فنی و حرفه‌ای می‌تواند آمار اشتغال و کسب درآمد را در فارغ التحصیلان این دانشگاه افزایش دهد. بنا بر اعتقادات اینجانب در پایان این چهارسال آمار جذب فارغ التحصیلان در بازار کار بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

عرفان خسرویان از لحاظ اشتغال دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای بیان کرد: هنوز امسال آمار دقیقی از وضعیت فارغ التحصیلان این دانشگاه نداریم که تحقق این هدف نیازمند همکاری همه مراکز استان ها می باشد.

همچنین ایشان با تأکید بر آمار نهایی فارغ التحصیلان این دانشگاه از بانک داده ها و سایر نهادها اضافه کرد: به همین منظور مرکز رصد تجزیه و تحلیل اشتغال فارغ التحصیلان با عنوان «ستادهای اشتغال» در استان‌ها مشغول به فعالیت می باشد.

با توجه به برنامه هایی که در کارگروه اشتغال و کنسرسیوم صنعتی و آموزشی در حوزه اشتغال در استان ها در حال اجرا می باشد اطلاع از درصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه ای در حال ساماندهی است.

با توجه به آمار ابراهیم صالحی رئیس سابق دانشگاه فنی حرفه‌ای در سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند.